Welcome, Guest. Please Login.
YaBB - Yet another Bulletin Board
02.10.2014 at 12:24:17
News: Welcome to our forum.
Home Help Search Login

Pages: 1 
Send Topic Print Mark as Unread
Tulostavoitteet kaudelle 2006 (Read 9973 times)
JPM
Full Member

Run to the Hill's

Tulostavoitteet kaudelle 2006
14.08.2005 at 18:42:48

No niin, vaikka vielä onkin kesää jäljellä ja pitkä syksy vielä kokonaan edessä, on ainakin minulla ajatukset jo jollain asteella ensi kevään ja kesän karkeloissa. Mietityttää lähinnä se, että millaisiin tulosparannuksiin on mahdollista päästä järkevällä treenillä pk-kauden aikana?  

Nyt ainakin tämän kesän aikana on kehitykseni ollut mitenkään leuhottamatta aika mukavaa. Aloitin helmi-maaliskuussa hiihdolla, ja huhtikuussa sitten vaihdoin juoksuun. Toukokuussa kymppi meni 55 minuuttiin, ja nyt olen testijuoksujen perusteella 45-47 kunnossa. Mitään ylipainoa tai rapakuntoa ei ollut aloittaessa lajia, eli niiden piikkiin ei tuota parannusta voi laittaa. Pidän tuota aika hyvänä parannuksena kolmelle kuukaudelle. Toki jatkossa minuutit ei tipu samalla vauhdilla. Onko aivan naurettava ajatus asettaa neljänkymmenen minuutin alitus tavoitteeksi ensi toukokuulle? Onko muilla vastaavia kokemuksia, eli mitä voidaan pitää realistisena tavoitteena näin alkuvaiheessa?

Sehän on selvä, että kehitys hidastuu kohta ja rajusti, muutenhan menee ME uusiksi keväällä  Grin
Kommentoikaa tuota, ja kertokaa myös omia tavoitteita, myös maratoonarit!
Back to top

IP Logged
karppa
Ex Member

Re: Tulostavoitteet kaudelle 2006
Reply #1 - 14.08.2005 at 20:24:39

Toki 40 minsaa kympille on sulle realistinen tavoite. Jos ei heti keväällä niin myöhemmin kesällä. Vauhtikestävyyttä vain lisää. 4-6x1 km kympin tavoitevauhdilla tai vähän kovenpaa. Kiihtyvävauhtiset vauhtikestävyys harjoitukset 6-8 km tekee myös terää. Eikä kannata unohtaa myöskään nopeusharjoittelua 10x200 3 km kisavauhdilla. 1-3 tällaista harjoitusta viikossa ja lisäksi peruskestävyys harjoittelua, niin mikä ettei ennätykset ropisevat. Omista tavoitteista en osaa sanoa kun on tullut koluttua noita teidenvarsia ja ratoja jo 30 vuotta. Jos sitä vielä joskus palais radalle Smiley.
Back to top

IP Logged
jiivee
Full Member

On helpompi
matkustaa, kun
tietää minne on
menossa

Reply #2 - 15.08.2005 at 09:17:13

Samaa mieltä, ei muuta kuin 40min. kimppuun!

Siitähän se on kiinni, kuinka jaksaa treenailla ja pysyykö terveenä. Yllä tulikin jo ohjetta vetotreeniin. Sitten noita tasavauhtisia kovia lenkkejä pikkuhiljaa ohjelmaan. 4min km-vauhdilla ensin vaikka 4-5km ja siitä sitten pikkuhiljaa pidentämään. Mutta pk- harjoitukset ovat kaiken pohja, älä lähde liikaa hurjastelemaan... Wink

Ei nyt vielä aseteta tavoitteita ensi vuodelle, tässähän on kausi vasta alkamassa!!!

No, sen verran voi varmaan sanoa, että ennätys tulee jos on tullakseen tänä syksynä. Treeniä ei mahdu elämään yhtään enempää, joten ALUSTAVA tavoite olkoon pysyä 2,50-2,59 välillä täydellä matkalla ja kolkutella 1,20:ntä sitten puolikkaalla.

Hmm... toisaalta jos osaisi treenata VIISAAMMIN, niin voisikohan samalla treenimäärällä saada parempia tuloksia ???????? Roll Eyes
Back to top

Kolmekymppinen perheenisi, ope ja edellä oleviin suhteutettuna juoksuaddikti.
  IP Logged
Landor
Senior Member

Reply #3 - 15.08.2005 at 10:44:06

Jep, 40 min kimppuun vaan! Itsellä tuo haamuraja on neljän sekunnin päässä Angry.  

Itsellä on mieli vielä kovasti tässä kaudessa. Jos treeni sujuu niin Vantaalla pitäisi vielä yrittää maratonia, ennätystä olis kiva parantaa. Lokakuun voisi sitten pitää taukoa juoksemisesta ja parannella kauden haavat.  Mutta ensivuodellekin on suunnitelmia, Tukholmassa pitäisi juosta, ehkä 3:30 olisi mahdollisuuksien rajoissa. Muita kivoja haamurajojahan olis kympillä 40 min ja puolikkaalla 1:30.
Back to top

Sykereservi 50 - 185, AeK ~ 144, AnK ~ 168
Mara 3:29:34 - 159, Puolikas 1:34:10 - 168, Kymppi 40:04 - 175, Cooper 3210 - 176
Email WWW   IP Logged
J._Apila
Full Member

Reply #4 - 15.08.2005 at 12:54:16

En ole seurannut harjoitteluasi, joten en pysty kommentoimaan, pystytkö sinä parantamaan kympin ennätystäsi 40 minuuttiin. Yleisesti ottaen mun mielestä tuosta 45-47 minuutin tasosta on iso harppaus 40 minuuttiin. Kun itse juoksentelin normaalipainoisena ja toistakymmentä vuotta nykyistä nuorempana maratoneja ja siinä ohessa kympin testejä pääsin aika vähäisellä harjoittelulla alle 43 minuuttiin, mutta en olisi kuvitellutkaan pystyväni juoksemaan kymppiä 40 minuuttiin. Ainakin minulle se olisi ollut aika kova kynnys. Mutta ne jotka kymppiä juoksevat 40 minuuttiin toki tietävät paremmin kuinka paljon lisäharjoitusta tuo taso vaatii.

Toukokuu ei ole varmaan kaikista otollisin aika yrittää kympillä kovaa aikaa, koska talven aikana ei noita vauhtijuoksuja ole niin helppo tehdä (ellet juokse hallissa).

Ei toi tavoitteesi ainakaan liian löysä ole!  

Kysyit myös tavoitteita ensi vuodelle:  

Tämän syksyn tavoitteeni on pystyä juoksemaan kolme n. tunnin lenkkiä viikossa. Ensi vuoden puolella suunnittelin osallistuvani Kalevan Kierrokselle (en ole vielä varma asiasta), jolloin ainakin puolimaratonin juokseminen on minun tavoitteena ensi keväänä. Joka tapauksessa tavoitteeni on juosta ainakin tuo puolimaratoni. Aikatavoitteita en aio asettaa ainakaan vielä.  

Maratonia tuskin juoksen vielä ensi vuonna (tai aikaisintaan loppusyksystä). Kaikki riippuu siitä, miten jalat kestävät juoksemista ja miten pystyn sopeuttamaan kuntoiluni perheen ja työn vaatiman ajan kanssa.

Kymppiä tulee varmaankin kokeiltua testijuoksuna, mutta tuskin senkään osalta mitään tavoitteita asetan. Ainakaan vielä....

Back to top

Ennätykset: 42.195 km 3.40,06 (1993), 30 km 2.33 (1993), 21,1 km (-), 10 km 42.40 (1993), 5km 20.13 (1993), cooper 3150 m (1993?).
  IP Logged
tossunpohja
Ex Member

Reply #5 - 15.08.2005 at 14:29:50

Kyllähän sulla on mahdollisuudet 40 minsaan, toivotaan terveyttä talvelle ja malttia treenamiseen.

Aasinsillalla päästäänkin omaan tavoitteeseen, mikä ei toteutunut tänä vuonna lukuisten sairastelujen vuoksi, tai ainakin näin haluan uskoa Cool. Ensi vuonna sitten puolikas alle 1:25 (1:28 nykyinen enkka) ja kokonainen alle 3:15, mikä tarkoittaisi noin 10 m parannusta...
Back to top

IP Logged
Maija
Full Member

Reply #6 - 15.08.2005 at 16:14:50

Quote:
Toukokuussa kymppi meni 55 minuuttiin, ja nyt olen testijuoksujen perusteella 45-47 kunnossa.

Kyllähän tuo tosi hyvä parannus on. Miksipä ei se nelikymppinenkin mene rikki keväällä!

Itekin juoksin huhti-toukokuussa kympin 55 minuuttiin, mutta sen jälkeen en olekaan tosissani kokeillut, miten se sujuisi nyt, mutta ei taatusti yhtä hyvään tuloskehitykseen kykenisi.

Tavoitteet mulla on lyhentää maratonaikaa lähemmäs 4 tuntia, sekä puolikas alle kahteen tuntiin. (Tässä touhussa se kymppi palvelee "vain" kunnon kehityksen mittarina.)  

Niin, periaatteessa toi jälkimmäinen tavoite voisi onnistua jo nyt, ja se testataankin tulevana viikonloppuna. Reitti ei ole paras mahdollinen ennätyksen tavoitteluun, mutta kattellaan mitä tuleman pitää.

Back to top

IP Logged
JPM
Full Member

Run to the Hill's

Reply #7 - 15.08.2005 at 17:51:20

Jep, eli vaikuttaa siltä, että tuo 40 minuutin tavoitteen ottaminen todeksi ei aiheuta valkotakkisten miesten uhkaa  Grin Kiitoksia kannustuksesta!

Sehän tässä just on ihmetyttänyt, että miten "helposti" tipahti tuo 8-10min ajasta pois. Vaikka kehitys hidastuukin rajusti, niin tuntuisi että tuo reilu 5 minuuttia on vielä saavutettavissa ehkä tuolla vajaan vuoden harjoittelulla. Mutta tavoitteidenhan pitääkin olla ylhäällä, eikä liian helposti saavutettavissa.
Ikä vain alkaa olemaan se pelottavin hidaste kehittymisen tiellä, sitä on nyt 29. Ei mikään dinosaurus vielä, mutta kuitenkin. Ois vaan tuo 40:n alitus mahtava juttu, sillä olisi aika korkealla monissa kympin tapahtumissa.  

Eniten mietityttää tällä hetkellä juuri tuo juoksun toteuttamispuoli talvella. En nimittäin ole juossut käytännössä metriäkään talvikeleillä. Hiihto tulee näyttelemään ainakin 2-3 harjoituskertaa viikossa, tuntuisi että peruskestävyyteen se olisi hyvä ratkaisu. Lisäksi avovaimo on puhunut juoksumatosta, siinä olisi mukava ratkaisu ainakin kovimmille pakkaskausille.

Mitä mieltä Karppa oot noitten kilometrin vetojen vauhdista. Ei varmaan vielä kannata loikata suoraan niihin 4min/km vauhteihin suoraan, vaan oisko esim 4:20 turvallisempi aloitus? Todennäköisesti.. Tähän mennessä mulla on ollut vauhtikestävyyden "peruspilarina" 6,4km lenkki.  Pitää sahata sitä jatkossakin.
Vetojen pituutta mulla on selkeästi kasvatettava, samoin kappalemäärää lisättävä.  

Jep, näihin tunnelmiin on helppo lähteä lenkille. Lisäkommentit kelpaa vieläkin!
Back to top

IP Logged
Jari
YaBB Newbies
*

Do or don't. There
is no try.

Reply #8 - 16.08.2005 at 11:50:21

Tuota 40 min aattelin laittaa ens vuoden tavoitteeksi, siis testikympillä. Muut tavoitteet on lähinnä maratonin läpäisemisessä alle 4 tunnin. Tavoitteen asentantaa helpottaa se, etten vielä tiedä että se olisi mahdotonta  Smiley Ikä kyllä painaa, siis nyt 35 ja vasta tänä talvena aloittanut juoksemisen. Lähtökohta oli sellainen että kuntoa ei ollut eli sitä on vasta kerätty ja nyt menee 8 kilsaan asti aika kivutta 5 min / km vauhtia. Mulla on plussana vielä se että painoa voi kevyesti pudottaa 10 kiloa, joka jo tuntuu vauhdissa.

Loppujen lopuksi ratkaisee se saako juosta terveenä. Eli mun mielestä tavoite on, jollei täyspäinen, niin ainakin kokeilemisen arvoinen. Pistäppä ens vuonna kommenttia onnistuitko.
Back to top

IP Logged
kaius
Ex Member

Reply #9 - 16.08.2005 at 12:07:00

Iästä on turha olla huolissaan. Minä olen 37 ja aloitin juoksuharrastuksen yli kahdenkymmenen vuoden ankaran tupakoinnin jälkeen vähän yli kaksi vuotta sitten. Eka maraton meni viime vuonna hieman yli vuoden harrastuneisuuden jälkeen 3:19 ja nyt enkka on 3:03:49, kymppi menee 40 minuuttiin harjoituslenkillä.

Helsingin MM-maratonilla oli sijalla 21 Israelin Haile Satayin joka aloitti juoksuharrastuksensa 36-vuotiaana. Nyt Haile on 50 v. ja MM-maraton sujui aikaan 2:17. Sinä Jari ja minä aloitimme 35-vuotiaina, joten olemme vuoden häntä edellä harjoittelun aloituksessa ja tulevaisuudessa saatamme hyvinkin juosta arvokisoissa.  

Wink

Ai niin, siitä tulostavoitteesta vielä: Ellei kolme tuntia mene rikki tänä syksynä, niin sitten ensi vuonna.
Back to top

IP Logged
J._Apila
Full Member

Reply #10 - 16.08.2005 at 13:05:39

[quote author=Jari link=1124037768/0#8 date=1124185821]Tuota 40 min aattelin laittaa ens vuoden tavoitteeksi, siis testikympillä. Muut tavoitteet on lähinnä maratonin läpäisemisessä alle 4 tunnin. Tavoitteen asentantaa helpottaa se, etten vielä tiedä että se olisi mahdotonta  Smiley

Mun mielestä noi tavoiteajat eivät ole oikein suhteessa keskenään. Jos pystyt juoksemaan kestävyyspainoitteisella harjoituksella kympin 40 minuuttiin, niin maraton pitäisi mennä lähemmäksi 3 tuntia kuin 4 tuntia toisin sanoen toi 4 tunnin tavoite maratonilla on aika paljon helpompi tavoite kuin 40 minuuttia kympillä!

Back to top

Ennätykset: 42.195 km 3.40,06 (1993), 30 km 2.33 (1993), 21,1 km (-), 10 km 42.40 (1993), 5km 20.13 (1993), cooper 3150 m (1993?).
  IP Logged
Cyric
Junior Member
**

You´ll Never
Walk(Run)  Alone

Reply #11 - 16.08.2005 at 13:53:16

Tänä vuonna siis syksymmällä, olisi tarkoitus juosta (hölkätä) elämäni ensimmäinen puolikas. Tarkoitus olisi vain jaksaa juosta maaliin saakka. No alle 2:30 riittäisi ajaksi.

Niin sit seuraavana vuonna vois ruveta aikaa parantamaan. Yrittäis saada lisää nopeutta. Mikä ei tunnu olevan ainakaan miulle kovin helppoa.
Back to top

Eka Puolikas 2.29.29 - 153. 17.9.05 Joutseno
  IP Logged
Maija
Full Member

Reply #12 - 16.08.2005 at 15:05:10

Quote from kaius on 16.08.2005 at 12:07:00:
Iästä on turha olla huolissaan. Minä olen 37 ja aloitin juoksuharrastuksen yli kahdenkymmenen vuoden ankaran tupakoinnin jälkeen vähän yli kaksi vuotta sitten. Eka maraton meni viime vuonna hieman yli vuoden harrastuneisuuden jälkeen 3:19 ja nyt enkka on 3:03:49, kymppi menee 40 minuuttiin harjoituslenkillä.

Sä olet taatusti luonnonlahjakkuus(/oikku)  Wink

Tuota ikähommelia olen itekkin "harmitellut". Harmi siis, että vasta näin vanhoilla päivilläni olen keksinyt juoksemisen. Jos aikoinaan olisi aloitetellut, niin ehkä olisi "helpommalla" päässyt ja tuloskehitys olisi paremmalla mallilla.

Mutta parempi myöhään, jos ei silloinkaan.
Back to top

IP Logged
JPM
Full Member

Run to the Hill's

Reply #13 - 16.08.2005 at 15:19:20

Kaius sanoi äänen sen, mistä itsekkin haaveilen. Tai ainakin salaa päiväunissani haaveilen. Siis arvokisoista. Siksi tuo ikäjuttu mua askarrutti, koska joku Lasse Viren oli parhaassa kunnossaan joskus vähän yli kakskymppisenä. Mutta jos tuo israelilainenkin on tuohon pystynyt, eli 21. MM maratonilla 50v:nä, ei ikä tosiaankaan kuulosta ongelmalta. Hieman egoistisena persoonana olisi vain mieletön tunne kuvitella saapuvansa täyteen ahdetulle stadionille kansan hurratessa ja siniristilippujen liehuessa...  Wink

Ääh, tää on vaan tätä haaveunta. Todellisuus on se että vain hyvin harva yltää huipulle, ja jos minä oon treenannu vasta puolivuotta, ei passaa isoon ääneen kailottaa ainakaan selvin päin mistään arvokisafinaaleista.  Grin Grin  Mutta sen 40 otan tavoitteeksi.
Back to top

IP Logged
icecat
Ex Member

Reply #14 - 16.08.2005 at 22:38:09

Quote from Jari on 16.08.2005 at 11:50:21:
Ikä kyllä painaa, siis nyt 35 ja vasta tänä talvena aloittanut juoksemisen. Lähtökohta oli sellainen että kuntoa ei ollut eli sitä on vasta kerätty ja nyt menee 8 kilsaan asti aika kivutta 5 min / km vauhtia. Mulla on plussana vielä se että painoa voi kevyesti pudottaa 10 kiloa, joka jo tuntuu vauhdissa.

Tuohon voisin kommentoida että olin itse juoksentelun aloittaessani 34(ja lopetin tupakanpoltonkin vasta vuotta aiemmin) ja silloin oli painoa 125kg (pituus on 188), aloitin vuoden 1997 tammikuussa painon pudotuksen ja huhtikuulla juoksemisen, enkä olisi edes jaksanut juosta kymppiä tuolloin. Elokuulla osallistuin ekan kerran juoksukilpailuun elokuun lopulla(Nurmon puoliskalle) ja aika oli yli 2 tuntia(painokin oli jo n.82kg).  

Juoksentelin sitten melko tavoitteetomasti seuraavaan helmikuuhun, kunnes töissä haastoivat HCM:lle.  

Treenasin jonkin juoksija-lehden 3kk:n ohjelman avulla(alle 4h) ja HCM meni helposti aikaan 4:18 ja tuli rasitusvamma nilkkaan. Sitten syksyllä ilmoittauduin Tiberiaksen maratonille Israeliin ja käytin taasen samaa lehteä ja nyt ohjelmaa alle 3:30.

Vuodenvaihteessa osallistuin 10k yöjuoksuun, joka meni aikaan 40:43(siis 6pv ennen maratonia). Maraton sujui sitten erinomaisesti aikaan 3:25:49.

Tammikuussa aloitin sitten vielä Maratonkoulun Vierumäellä,huhtikuulla juoksin puoliskan aikaan 1:27 ja toukokuulla kympin ennätykseni 37:05.

Eli ikä ei ole mikään este sille 40min alitukselle, koska allekirjoittaneella ei juurikaan ole taipumuksia kestävyysurheiluun vaan kaikki on hankittu kovalla harjoittelulla, enkä nuoruudessani ole muuta urheilua harrastanut kuin yöjuoksua.

Niin että tsemppiä vaan.
Back to top

IP Logged
Maileri
Full Member

Reply #15 - 16.08.2005 at 23:40:13

Oma kausi alkaa olla paketissa ja ens vuonna menee 9.30. Matkaa en kerro. Cheesy
Back to top

IP Logged
Jari
YaBB Newbies
*

Do or don't. There
is no try.

Reply #16 - 17.08.2005 at 11:42:53

[quote author=J._Apila link=1124037768/10#10 date=1124190339
Mun mielestä noi tavoiteajat eivät ole oikein suhteessa keskenään. Jos pystyt juoksemaan kestävyyspainoitteisella harjoituksella kympin 40 minuuttiin, niin maraton pitäisi mennä lähemmäksi 3 tuntia kuin 4 tuntia toisin sanoen toi 4 tunnin tavoite maratonilla on aika paljon helpompi tavoite kuin 40 minuuttia kympillä!

[/quote]

Kuten sanoin, on helpompi pistää tavoitteita kun ei tiedä ettei niihin pääse  Wink Jos noi tavoitteet pistää järjestykseen, niin kyllä toi maraton alle 4 tulee ensin ja sitten muut. Ja pitää paikkansa etteivät ne ole tuossa mielessä linjassa, mutta ensi vuoden tavoitteita kumpikin. Talven ajattelin tehdä lisää pohjaa ja keväällä sitten vauhtia lisää jne. Juoksijan taulukko näyttäis 40min / 10 km -> 3.23 / maraton. Tulin vasta katsoneeksi...  

No tavoitteet on julkistettu ja ensi vuonna nähdään mihin on päästy vai joutuuko selittelemään.

Kaiuksen kanssa tuleekin sitten kova kilpailu siitä kumpi pääsee viiskymppisenä MM-kisoihin!

Tsemppiä vaan kaikille!
Back to top

IP Logged
Hipsu
Senior Member

Hyvä Suomi!

Reply #17 - 17.08.2005 at 11:56:22

Quote from Jari on 17.08.2005 at 11:42:53:

Kaiuksen kanssa tuleekin sitten kova kilpailu siitä kumpi pääsee viiskymppisenä MM-kisoihin!

Hieno homma! Smiley Smiley  Cheesy

Toivottavasti molemmat pääsette!  Wink
Back to top

Email   IP Logged
JPM
Full Member

Run to the Hill's

Reply #18 - 17.08.2005 at 13:24:34

Hehee älkää unohtako minua!!  Grin Grin Grin
Olisin silloin kestävyysjuoksujoukkueemme kuopus, 43 vuotiaana..  Grin
Back to top

IP Logged
Holle
Full Member

Positiivista
ajattelua jo
vuodesta 1961

Reply #19 - 18.08.2005 at 11:04:08

Kyllä kovalla harjoittelulla se 40 menee rikki kunhan harjoittelussasi on riittävästi vetoja sekä jaksat hoitaa myös aerobisen puolen kuntoon. Wink

Mulla alkaa nyt kolmas harjoittelukausi ja tavoitteeni ovat hiukan vaatimattomammat (ja sarjakin vaihtuu M45:ksi)
Mara 3.30-3.45, puolikas 1.35-1.40, kymppi 43-45. Lisäksi on taas kova hinku "palata" radalle kokeilemaan pari veteraani kisaa (800m-1500m)
Ennätykseni ovat 800m;2.13  1000m;2.48  1500m:4.36 (alle kaksikymppisenä)
Eli kokeillaan jos menis: 2.30, 3.10, 5,30... Grin
Back to top

Sykereservi 42 - 194, AeK ~ 147, AnK ~ 173
Mara 3:55:39 - 163, Puolikas 1:43:06 - 171
  IP Logged
Hipsu
Senior Member

Hyvä Suomi!

Reply #20 - 18.08.2005 at 11:59:31

Hipsun tavoitteet kaudelle 2006 on juosta radalla esteet alle 11.00, vitonen alle 18.30 ja kymppi alle 40.00.  Roll Eyes  

Sitten JOS vaan kaikki menis hyvin ni eka maraton vois olla ens keväällä 2006. Tämä tavoite saattaa kyllä poistua jos tän syksyn puolikkaan jälkeen polvet tulee kovin kipeäks... Huh  

Saas nyt nähdä miten miten toi harjoittelu sujuu talvella. Nyt on ainakin ollut paljon kaikkea häslinkiä ja valvomista.  Roll Eyes  Smiley
Back to top

Email   IP Logged
jiivee
Full Member

On helpompi
matkustaa, kun
tietää minne on
menossa

Reply #21 - 18.08.2005 at 12:49:04

Jaaha. Hipsu ei taidakaan olla mikään hipsuttelija. Wink
Back to top

IP Logged
Maileri
Full Member

Reply #22 - 18.08.2005 at 13:17:37

Jaha, hipsulla on sitten tavoitteet samalla matkalla mun kaa. Smiley
Back to top

IP Logged
M.Luusalo
Ex Member

Reply #23 - 18.08.2005 at 13:39:04

Quote from Hipsu on 18.08.2005 at 11:59:31:
Hipsun tavoitteet kaudelle 2006 on juosta radalla esteet alle 11.00, vitonen alle 18.30 ja kymppi alle 40.00.  Roll Eyes

Toi 11.00 esteissä on mun mielestä paljon kovempi kuin nuo muut tavoitteet. Eikö ne esteet tee harrastetason urheilijalle minuutin tai ylikin lisää aikaa tuolle matkalle. Minä en ole esteitä kokeillut, mutta luulisin ettei alle 11 onnistu. Vitosella enkka 17.26 ja tänään pitäisi mennä lähemmäs 17 minuuttia.

Ensi kauden tavoitteita mietin tarkemmin tämän kauden loputtua loka/marraskuussa, mutta yksi tavoite on selviytyä kunnialla maaliin jossakin vähintään 100km ultrassa.
Back to top

IP Logged
Hipsu
Senior Member

Hyvä Suomi!

Reply #24 - 18.08.2005 at 13:44:26

Siis joo toivottavasti en oo "Hipsuttelija" ens vuonna. Talven tarvii vaan sujua hyvin.  Smiley  Roll Eyes

Kattelinkin että mailerin kanssa saattais olla samaa matkaa...  Wink

Ja enemmin esteissä tuo tavoite onnistuu ku vitosella. Mulla on aika pieni tuo esteiden ja sileän ennätyksen ero (samana vuonna juostu).

Mä kuitenkin harjoittelen myös esteiden ylitystä sekä sitä vesiestettä jos niitä juoksen. Ei oo ollut tapana vaan lähteä esteitä juoksemaan, vaan tosiaan vesiestettäkin treenataan ennen sitä. Eli mulla ei noihin esteisiin mee ihan kamalasti sitä turhaa aikaa, ainakaan omasta mielestäni.  Roll Eyes  Cheesy
Back to top

Email   IP Logged
kaius
Ex Member

Reply #25 - 18.08.2005 at 13:53:45

Quote from Hipsu on 18.08.2005 at 13:44:26:
Mä kuitenkin harjoittelen myös esteiden ylitystä sekä sitä vesiestettä jos niitä juoksen. Ei oo ollut tapana vaan lähteä esteitä juoksemaan, vaan tosiaan vesiestettäkin treenataan ennen sitä. Eli mulla ei noihin esteisiin mee ihan kamalasti sitä turhaa aikaa, ainakaan omasta mielestäni. Roll Eyes Cheesy

No sitten sinä oletkin arvokisoissa hetkessä että heilahtaa. Kun nimittäin kattelin tuota naisten estefinaalia MM-kisoista, niin oli se aitominen välillä aika surkean näköistä. Ilmeisesti laji on vielä sen verran tuore, ettei estetekniikkaa ole juuri ehditty hioa. Se yksi pieni venäläinen kävi oikein sääliksi kun ei se meinannu päästä sieltä vesimontusta pois viimeisellä kiekalla.
Back to top

IP Logged
Hipsu
Senior Member

Hyvä Suomi!

Reply #26 - 18.08.2005 at 14:01:05

Quote from kaius on 18.08.2005 at 13:53:45:

No sitten sinä oletkin arvokisoissa hetkessä että heilahtaa.

Nii, mutta eihän toi 11 minsan vauhti vielä arvokisoihin riitä.   Wink Kyllä sinne pitäis lähemmäs 9.30 juosta.  Smiley

Totta on kyllä se, ettei naiset kyllä ihan kauhiasti viitti vissiin tekniikkaa harjoitella. Toki se puolalainen nainen meni kyllä nätisti. Ja suomalaisita Riskun Johannasta huomaa että on aitojakin joskus juossut.  Smiley
Back to top

Email   IP Logged
Landor
Senior Member

Reply #27 - 18.08.2005 at 14:01:57

Quote from kaius on 18.08.2005 at 13:53:45:
Se yksi pieni venäläinen kävi oikein sääliksi kun ei se meinannu päästä sieltä vesimontusta pois viimeisellä kiekalla.

Samaa katselin minäkin, kahdella viimeisellä vesiesteellä homman kovuus näkyi uimaharjoituksina - muistaakseni kyseessä oli Kisan kuudes Jelena Zadorozhnaja RUS   9.37,91.
Back to top

Mara 3:29:34 - 159, Puolikas 1:34:10 - 168, Kymppi 40:04 - 175, Cooper 3210 - 176
Email WWW   IP Logged
hengenj
Ex Member

Reply #28 - 18.08.2005 at 14:02:07

No, naisilla on matalammat esteet, joten se saattaa pienentää esteiden ja sileän välistä aikaeroa, mut silti esteaika kuulostaa hieman kovalta.  

Kaverini juoksee 45 sekan aikaerolla 3000m sileän ja esteet (alle 11min, nainen), joista esteet on päälaji. Tuosta voisi päätellä, et esteiden alle 11 minuuttiin pitäis 3000 sileä päästä n. 10.15 ja vitonen Mcmillania apuna käyttäen hieman alle 18 min.  

Joka tapauksessa todella kunnioitettava tavoitteenasetanta  Smiley
Back to top

IP Logged
Hipsu
Senior Member

Hyvä Suomi!

Reply #29 - 18.08.2005 at 14:10:59

Quote from hengenj on 18.08.2005 at 14:02:07:

Joka tapauksessa todella kunnioitettava tavoitteenasetanta  Smiley

Kiitos.  Cheesy

En pidä tuota 10.15 aikaa todellakaan mahdottomana, kyllähän senkin toki pitää sitten mennä ensi vuonna jos esteetkin menee alle 11. Esteiden ennätysvuotenani jäin sileän ajasta vajaa 40 sekkaa.  

Ja edelleen kaikki pitää mennä talvella hyvin ilman suurempia sairauksia tai lapsen sairastumisia jne..  
Ja vielä lisäyksenä se, että oon nyt aloittanut työelämän joten saa nähdä miten se vaikuttaa lapsen lisäksi.  Roll Eyes  Smiley

Ja vielä selvennykseksi M.Luusalolle, että sillon ku juoksin esteet 11.20 ni vitonen kulki sinä vuonna 19 minsaa. Joten jos sinä juokset vitosen 17 minsaa ni kyllä ne esteet alle 11 menee. Toki ne miesten esteet on korkeammat, mutta silti.  

Back to top

Email   IP Logged
Keessari
YaBB Newbies
*

Reply #30 - 18.08.2005 at 14:18:13

Quote:
Se yksi pieni venäläinen kävi oikein sääliksi kun ei se meinannu päästä sieltä vesimontusta pois viimeisellä kiekalla

Eikös se Mertaranta haastattelussa todennut, että vesiesteen tarkoitus on karsia lajista pois uimataidottomat.
Back to top

IP Logged
savolka
Ex Member

Reply #31 - 18.08.2005 at 19:34:13

Jos sitä varovasti lähtisi vaikka haaveilemaan vähän vaatimattomimmista tuloksista vrt moneen muuhun.
- varttimaraton 53 min (nyt 56 min, edellisvuonna 1:12, testikenttänä varttimaraton-tapahtuma huhtikuun lopussa)
- puolikas maraton 2 h (nyt 2:10, Oulun terwamaraton ja -hölkkä)
Mara-aikaa en rupea tavoittelemaan ennen kuin on eka etanoitu läpi (lokakuussa).  

Ihan yleisellä tasolla tarkoituksena on jaksaa edellistä kesää paremmin, myös iltarasteilla. Eikä haittaa, vaikka suksikin kulkisi talvella livakkaammin.  Wink
Back to top

IP Logged
J._Apila
Full Member

Reply #32 - 18.08.2005 at 20:36:16

Tämän syksyn tavoitteeni on pystyä juoksemaan kolme n. tunnin lenkkiä viikossa. Ensi vuoden puolella suunnittelin osallistuvani Kalevan Kierrokselle (en ole vielä varma asiasta), jolloin ainakin puolimaratonin juokseminen on minun tavoitteena ensi keväänä. Joka tapauksessa tavoitteeni on juosta ainakin tuo puolimaratoni. Aikatavoitteita en aio asettaa ainakaan vielä.  

Maratonia tuskin juoksen vielä ensi vuonna (tai aikaisintaan loppusyksystä). Kaikki riippuu siitä, miten jalat kestävät juoksemista ja miten pystyn sopeuttamaan kuntoiluni perheen ja työn vaatiman ajan kanssa.

Kymppiä tulee varmaankin kokeiltua testijuoksuna, mutta tuskin senkään osalta mitään tavoitteita asetan. Ainakaan vielä....

[/quote]

Tässäpä voisi olla tavoitteitani vuodelle 2006

- Kalevan kierros (puolikas):
- 12.2.2006   luistelu 20 km, maaliin  
- 19.3.2006   hiihto  n. 35 km, maaliin  
- 27.5.2006   1/2 maraton, maaliin  
- 1.7.2006     soutu (olisikohan 30 km?), maaliin  
 No, tää soutu on suuri kysymysmerkki, kun ei ole venettä, millä soutaa
- 12.8.2006   pyöräily 60 km, maaliin  
- 30.9.2006   suunnistus 12 km, maaliin

ja sitten ....

- 6.12.2006  Itsenäisyyspäivämaraton, maaliin

Noi Kalevan kierroksen puolikkaan matkat eivät sinänsä ole mitään mahdottoman pitkiä. Tosin eri lajeja ehtii treenata aika vähän aikaa enkä mä ole säännöllisesti treenannut näistä lajeista kuin tota juoksua kymmenkunta vuotta sitten. Tänä vuonna tuli muutaman kerran hiihdettyä, luistelu taisi tänä vuonna jäädä tuohon rullaluisteluun ja peri kertaa tytön kanssa jäällä pyörimiseen, juoksua yritän nyt kovasti aloitella, soutanut en ole kuin mökkisoutelua ja sitäkään en useampaan vuoteen, no pyöräillyt olen tänä vuonna aika paljon, tänä vuonna en ole suunnistanut kertaakaan, edellisen kerran yli 5 vuotta sitten.

Tuossa jäisi suunnistuksen ja maratonin välille aikaa n. 10 viikkoa eli treenata ehtisi 7-8 viikkoa täysipainoisesti maratonia varten. Toki pitkin vuotta tulisi juostua pari kertaa viikossa ja muuten kuntoiltua (yhteensä n. 4 kertaa/vko treenejä). Treenin pääpainon suunnittelin olevan aina tulevassa lajissa. Ehtisiköhän tuossa ajassa saada itsensä maratonkuntoon?

Back to top

IP Logged
Sirius
Full Member

Reply #33 - 19.08.2005 at 13:41:48

Joitakin tavoitteita:

kymppi 50.00 tai alle
puolikas 2.00.00 tai alle
maraton 4.30.00 tai alle
Back to top

Running is a way of thinking...
  IP Logged
M.Luusalo
Ex Member

Reply #34 - 19.08.2005 at 14:17:06

Quote from Hipsu on 18.08.2005 at 14:10:59:

Ja vielä selvennykseksi M.Luusalolle, että sillon ku juoksin esteet 11.20 ni vitonen kulki sinä vuonna 19 minsaa. Joten jos sinä juokset vitosen 17 minsaa ni kyllä ne esteet alle 11 menee. Toki ne miesten esteet on korkeammat, mutta silti.

No ei mennyt eilen se 17 minuuttia. Jalat tukossa, keuhkot tukossa ja juoksu tuntui mystisen huonolta. 17.35 meni, olin kirkkaasti ensimmäinen peräpäästä laskettuna ja porukkaa rynni kierroksella ohi. Aika masentavan tuntuista tuo nopeampien jaloissa olo, mutta oli pakko sinnitellä loppuun.

Tällä kunnolla sileä kolmonen meni pari viikkoa sitten 9.59, ja mä olen kyllä sen verran lyhytjalkainen ja kankea, että esteitten yli hyppiminen (tai kiipeäminen) lisäisi varmasti yli minuutin aikaan. Toki täytyy myöntää, että tällä juoksukunnolla 11.00 onnistuisi, jos esteiden ylitys olisi sujuvaa.
Back to top

IP Logged
Hipsu
Senior Member

Hyvä Suomi!

Reply #35 - 19.08.2005 at 14:24:02

[quote author=M.Luusalo link=1124037768/30#34 date=1124453826]Quote from Hipsu on 18.08.2005 at 14:10:59:

No ei mennyt eilen se 17 minuuttia. Jalat tukossa, keuhkot tukossa ja juoksu tuntui mystisen huonolta. 17.35 meni, olin kirkkaasti ensimmäinen peräpäästä laskettuna ja porukkaa rynni kierroksella ohi. Aika masentavan tuntuista tuo nopeampien jaloissa olo, mutta oli pakko sinnitellä loppuun.

Sulla oli ihan hyvät kotisivut, juuri tuo kilpailupäiväkirja. Minä utelias kun kävin jo kattelemassa menikö se sun tavoite 17 minsaa.  Smiley Smiley

Eiköhän se tavoitekin vielä täyty jos pääseet hyvän kisaan eikä oo mitään hengitysongelmia tahi jalat tukkoset.  Smiley
Back to top

Email   IP Logged
Ambria
YaBB Newbies
*

Reply #36 - 21.08.2005 at 12:24:08

Quote from savolka on 18.08.2005 at 19:34:13:
Jos sitä varovasti lähtisi vaikka haaveilemaan vähän vaatimattomimmista tuloksista vrt moneen muuhun.
- varttimaraton 53 min (nyt 56 min, edellisvuonna 1:12, testikenttänä varttimaraton-tapahtuma huhtikuun lopussa)
Mara-aikaa en rupea tavoittelemaan ennen kuin on eka etanoitu läpi (lokakuussa).

Ihan yleisellä tasolla tarkoituksena on jaksaa edellistä kesää paremmin, myös iltarasteilla. Eikä haittaa, vaikka suksikin kulkisi talvella livakkaammin. Wink

Mun tavoitteet alkaa oleen sun nykyisten aikojen luokkaa. Eilen meni Tampereen puolimaratoni aikaan 2:43. Tuosta saa kyllä vartin pois kun ei jännitä yhtään (eka noin pitkä juoksu ja "kilpailu") ja kun vain ehtii harjoitella enemmän. Lisäksi polven kipeytyminen pakotti lopussa aika ajoin kävelemään, muuten kyllä jaksoi mennä. Päätin, että hitaasti on paras aloittaa, koska päätavoitteena maaliin asti jaksaminen. Eka puolikas tuntiin ja varttiin eli lähelle savolkan edellisvuoden varttimaratonaikaa.

Täytyy kyllä vielä sanoa, että vasta tänä vuonna olen alkanut juoksentelemaan ja sitäkään en niin aktiivisesti ole tehnyt, mutta nyt alkoi innostamaan. Talven tulo kyllä vähän haittaa Sad

Ensi vuonna jos pääsis kympin alta tuntiin ja puolimaratonin reiluun kahteen, niin olisin ihan tyytyväinen.  
( neuvoja saa siis antaa Wink  )
Back to top

IP Logged
vanha kurppa
Ex Member

Reply #37 - 21.08.2005 at 16:41:44

Ensi vuonna olisi haaveena puolikas aikaan 2.05 ja kokonainen aikaan...nooo jos maaliin pääsis. Nyt on puolikkaan aika 2.13. Vielä kokeilen parilla minuutilla sitä kiristää Levillä.
Että kovin ei ole korkeat nämä minun tavoitteet. Mutta toisaalta, suurin tavoite on, että selkä kestää sen, että pystyisin vielä ensi kesän juoksemaan. Sitten saattaa olla edessä jo sauvakävelyosasto.
Back to top

IP Logged
Keke
Junior Member
**

YaBB 1G - SP1 on
Kuningas!

Reply #38 - 21.08.2005 at 17:08:14

Ensi vuoden tavoitteita minäkin nyt pohdiskelin ja ajattelin asettaa päämääräksi puolikas alle 1.40 ja jos pari täysmittasta jaksais. Ja täyden matkan ajaksi vois tavoitella alle 3.45, se olis vartin parannus ensimmäisestä. Pitkä talvi ja paljon peruskuntoa, keväämmällä vois sitten panostaa nopeuden lisäämiseenkin.
Back to top

IP Logged
icecat
Ex Member

Reply #39 - 22.08.2005 at 08:42:57

Haaveilla vois tietenkin ennätysten tekemisistä, mutta kun on realisti, niin nykyisillä aikaresursseilla olisn tyytyväinen jos menis 10km alle 40min, puoliska alle 1:30 ja täys matka alle 3:30. En aio kuitenkaan ottaa noista mitään painetta Smiley, menee jos on mennäkseen. Ajatuksissa on ollut myös siirtää painopistettä duathlonin suuntaan, miinuksena on vain se että kisoja on tosi vähän(helpottaa tietenkin valintaa).  

En kuitenkaan yleensä osaa tehdä mitään puolittain, joten ens kautta ajatellen on kaksi vaihtoehtoa, joko keskityn projektiluonteisesti johonkin kilpailuun ens kesänä tai sitten elän "carpe diem" periaatteella jolloin mitään hyviä tuloksia on turha odotella. Ehkä suunnitelma selkiytyy kauden loppuun mennessä...
Back to top

IP Logged
Tulimies
YaBB Newbies
*

Reply #40 - 22.08.2005 at 10:13:51

Vaatimattomuus kaunistaa sanotaan, joten: 10 km 45 minuuttiin, maraton 4 tuntiin eli läpi kun pääsisi, niin hyvä olisi.
Back to top

IP Logged
JP
Ex Member

Reply #41 - 22.08.2005 at 12:38:25

Puolikas n. 1h50min ja kokonainen alle 4tunnin... ja ennekaikkea olla terveenä!  
Ehkä PirkanHiihto vois ollla mielenkiintoinen, onko kokemuksia ei kilpailumielessä??
Back to top

IP Logged
runner67
Ex Member

Reply #42 - 22.08.2005 at 12:46:55

No jospa vaikka maratonajan hinaaminen lähemmäs maagista 3:00 rajaa... tai vaikka allekkin ?
Vastaavasti puolikkaan aika jonnekin 1:20-1:24 kieppeille...
Voi olla utopiaa meikäläiselle, mutta ainakin on mitä tavoitella .
Back to top

IP Logged
isoJ
Ex Member

Reply #43 - 23.08.2005 at 10:27:29

Tavoitteena voisi olla "ehjä" harjoituskausi, eli että pääsisi taas juoksemaan sellaisia sadankin kilometrin viikkoja tossa keväällä Wink Tällä hetkellä täytyy käyttää vielä pyörää aika paljon reeneissä (selkä kiusaa) ja kaiken lisäksi viimeiset kaksi viikkoa olen ollut kipeä. Jos harjoittelun tavoitteet täyttyvät niin puolikkaalla tavoite on alle 1,20 ja maratonilla alle 3,00. Lyhempienmatkojen tavoitteet voipi asettaa sitten myöhemmin. Tosin maratonia en ole vielä kertaakaan juossut, joten päätavoite on juosta ensi vuoden aikana ainakin yksi maraton Grin
Back to top

IP Logged
Tommi_K
YaBB Newbies
*

Reply #44 - 23.08.2005 at 12:37:58

Seuraavassa järjestyksessä:

Terwahiihto läpi
Maraton alle 4h
Tahko mtb 120 läpi
Syöte challenge läpi

Paljon mukavia reissuja meloen, lumikengillä, hiihtäen, juosten, pyörällä, ihan miten vain.
Back to top

Email   IP Logged
Patriootti
Junior Member
**

Reply #45 - 23.08.2005 at 13:49:59

-Vuokatti hiihdossa 60km. perinteisellä sijoitus 1/3 sakkiin.
-Puolimaratooni 1.30
-Nokialla (ehkä järjestetään) puolimatkan triathloni ,ja mielummin viidentunnin pintaan.
Back to top

Maratooni: 3.23 puolikas:1.32 kybä: 41,59
Email   IP Logged
Sami928
YaBB Newbies
*

Reply #46 - 23.08.2005 at 14:44:43

Tavoitteena treenata syksy ja talvi ilman vammoja. Kesällä radalle lappu rinnassa.
Back to top

IP Logged
Pantse
Full Member

Matka ei tapa vaan
vauhti :o)

Reply #47 - 23.08.2005 at 19:21:41

Ensin alustusta: Tämä kevät / kesä on mennyt vähän pienestä järkytyksestä toipumisesta, että olen juossut monta vuotta vääränlaisilla tossuilla. Kylkiäisinä sain tästä sitkeän hermotulehduksen, joka eittämättä paranee koko ajan, mutta hitaasti. Se on sanellut pitkälti sen, että miten paljon pystyn viikossa treenaamaan. Mutta parempaan päin ollaan menossa. Esim. penikkaongelmat saivat kyytiä juoksutossujen vaihduttua oikeisiin, tai ainakin pysyy paremmin kurissa.

Maraa en ole vielä juossut, ja se tulee sitten kun tullakseen...eli en ota siitä paineita, mutta tiedän sen jossain vaiheessa juoksevani. Mutta tavoitteet laitan aika realistiksi toteuttaa ottaen huomioon vanhat ennätykseni, jotka ovat kympillä 48:57, puolikkaalla 1:53:30.

2006 tavoitteet:

Kymppi : Alle 48 min ( tänä vuonna noin 49 juostu kisassa)
Puolimara : Alle 1:50 (voi olla, että tänä vuonna jo toteutuu, jos Vantaalla juoksen puolikkaan, enkä maraa, ja kaikki ns. natsaa).
Mara : Maaliin pääsy kunnialla, jos yleensä juoksen maraa 2006.
Back to top

Sykereservi 50- 187, 10 km 48:57 , 21,1 km 1:46:42, 42195 m -
  IP Logged
Teppo
Full Member

Reply #48 - 24.08.2005 at 08:48:20

Laitetaan nyt jotain tavotteista, vaikka tämänkin vuoden toinen päätapahtuma on vielä edessä. Ens kauden maraton tavote riippuu hieman siitäkin miten reilun kuukauden päästä menee, mutta tällä hetkellä sanosin näin:

Maraton: 3.05-3.10, jos oikein hyvin menee niin tasan 3.
Puolikas: alle 1.30. Koskaan en ole puolikasta täysillä menny. Parhaalta kokonaiselta väliaika on 1.38:37

Kymppi tai vitonen testataan syyskuun alussa (toivottavasti saadaan joku yhteinen aika sovittua Vuosaareen) ja katotaan sen jälkeen mitkä olis ens vuoden tavotteet noille lyhyemmille matkoille.
Back to top

IP Logged
Junnu
Full Member

Reply #49 - 24.08.2005 at 11:36:11

Tavoitteena juosta eka maraton kaudella 2006, ehkä HCM 2006...

En ole kovin paljoa juossut aiemmin mutta muuten kyllä hyvässä kunnossa rullilla, fillarilla, hiihtämällä on tullut kuntoiltua, viime talvena Fischerit kulki reilut 700km, pääasiassa Paloheinässä.

Kesästä olen treenannut suunnilleen Sepon puolimaratonohjelman mukaisesti, hieman kovemmat harjoitusmäärät.
Tavoitteena 2h aika Vantaan puolikkaalla 2.10.05, harjoitusteni perusteella pitäis olla ihan realistinen tavoite.

Kiitos Seppo hyvistä sivuista, juuri niiden ansiosta innostuin juoksemiseen tosissani.
Back to top

Puolimaraton 1.46:55 (Vantaa 05)
  IP Logged
Marko
Full Member

Takaisin on aina
lyhyempi matka.

Reply #50 - 31.08.2005 at 23:19:45

Ensisijainen tavoite on aina päästä maaliin, seuraavat ajat on siis toissijaisia tavoitteita.

Tavoitteet kaudelle 2006:
10 km 50 min alitus.
Maraton.
Back to top

Email Marko   IP Logged
Ellu
Junior Member
**

Kun vaan on niin
JÄÄRÄPÄÄ!!

Reply #51 - 01.09.2005 at 07:53:53

Koska tämäkin kesä nyt näyttää menneen ihan harakoille, niin ensi vuodeksi pitänee ottaa melko realistisia tavoitteita.
Loppuvuoden tavoite on päästä taas juoksemaan eli ensin saada kuntoutettua tuo polvi niin vahvaksi, ettei se sitten enää myöhemmin vaivaisi. Nyt on takana 4 viikkoa kuntosaliharjoittelua fysioterapeutin ohjeilla ja polvi on vaan tullut entistä kipeämmäksi. Shocked Tuntuu aika uskomattomalta, alkuun oli vain lievää jomotusta, nyt pyöräilykin sattuu ihan tosissaan ja kipu jää useiksi päiviksi... Tämän syksyisen Kankaanpään maratoninkin voin kai unohtaa, ellei tästä jo pian pääse juoksemaan... undecided

No joo, mutta niihin tavoitteisiin... Kuten jo aikaisemminkin olen kirjoitellut, maaliinpääsy maralla ei ole mulle tavoite (vaikken koskaan maraa ole juossutkaan) Taidan pitää kestävyyttäni vähän turhankin suuressa arvossa... Roll Eyes

Maratonilla tavoite on tuonne 3.40-3.55 väliin, parempi kuin kaverilla siis (Ai minäkö tahdon olla paras?!?)
Tämä varmaan vaatisi kympillä alle 45 minsan vauhtia, parannusta tähän vuoteen (ekaan ja ainoaan kunnolliseen vauhdikkaaseen lenkkiin 5 vuoteen) tulisi 2.5 minsaa...

Myös tuo Masokistin unelma houkuttelisi aivan vietävästi, vaikka mun pisin lenkki juosten tähän mennessä on 33 kilsaa eli Pirkan hölkkä... Ehkä vielä jonain vuonna liityn ultralaahustajiin (Corner, 3.40 ja muut sankarit)... Jamppahan ei laahustanut ainakaan tänä vuonna!  Grin

Realistisia tavoitteitako?! Yeah, in my dreams! Mutta ensin siis polvi kuntoon ja radalle!
Back to top

Viimeiset viisi kilometriä on pitkät niin... Jos nyt ensin pääsis sinne asti!
  IP Logged
hengenj
Ex Member

Reply #52 - 01.09.2005 at 08:55:20

laitetaan nyt jotain.

3000m alle 10min (vetskujen sm-hallit, HKI
10000m 36min
puolikas 1.20
mara 2.49.59
100km 8.23 (minuutilla parannus enkkaan)
Back to top

IP Logged
mats
Ex Member

Reply #53 - 01.09.2005 at 13:04:19

Mäkin voisin kirjoittaa jotain ensi vuodesta:

Kymppi 36.XX

Sellainen kunto että kehtaa kilpailla piikkareilla 5000m:llä ja 10000m:llä

Puolikas lähelle 1.20

Harjoittelun painopiste tulee olemaan vautikestävyydessä ja maksimikestävyydessä.

En usko että osallistun maratonille.
Back to top

IP Logged
Esko
YaBB Newbies
*

Reply #54 - 04.09.2005 at 23:35:04

Kylläpäs oli hävyttömän helppoa rekisteröityä Sepon foorumille, vaikka tarkoitus (kohtuullisen hyvin onnistunutkin sellainen) on ollut lähinnä vähentää palstojen seuraamista...

Mikäpä sitä paremmin motivoisi kuin sosiaalinen paine. Ja kun tähänkin topikkiin on vastaillut jo ainakin kaksi tuttua, niin onpahan sitten ainakin hyvät mahdollisuudet siihen, että joku oikeasti voi jostain hölösuisista tavoitteista joskus muistutellakin. (Saavat tosin varautua myös siihen, että itsekin ehkä joistakin tavoitteista saatan joskus mainita... Wink )

Ikuinen kestotavoite on tietenkin se, ettei koskaan joutuisi keskeyttämään. Mutta muuten tavoitteena saisi olla se, että tulisi kerrankin harjoiteltua kokomatkalle kunnolla ja järkevästi, ts. ei vain edeltävän ~2-3 kuukauden ajan tyyliin kolme lenkkiä viikossa -tahtia, vaan harjoitella jo loppuvuodesta ensi kesän mara(t) mielessä ja hitaasti määriä kasvattaen. Niitä myöten ei 3:30 alituksen myöskään pitäisi olla mitenkään mahdoton tavoite. Vajaan vartin parannus nykyiseen aika huonoilla pohjilla tehtyyn aikaan. Toistaiseksi ainoa puolikaskin meni sentään vuosi sitten keväällä liki kylmiltään alle 1:35.

Niin joo, ja kai sitä ensi kertaa pitäisi juosta myös kaksi maraa saman kauden aikana, kun kerran maksettunakin ne jo pitkälti ovat. Duh.

Ja mitä tämä viesti teki "Harjoittelu lyhyille matkoille" -osiossa, siitä minulla ei ole harmainta aavistustakaan...
Back to top

IP Logged
M.Luusalo
Ex Member

Reply #55 - 05.09.2005 at 14:43:31

Quote from Esko on 04.09.2005 at 23:35:04:

Mikäpä sitä paremmin motivoisi kuin sosiaalinen paine. Ja kun tähänkin topikkiin on vastaillut jo ainakin kaksi tuttua, niin onpahan sitten ainakin hyvät mahdollisuudet siihen, että joku oikeasti voi jostain hölösuisista tavoitteista joskus muistutellakin. (Saavat tosin varautua myös siihen, että itsekin ehkä joistakin tavoitteista saatan joskus mainita... Wink )

Hmmm... Pitääköhän tänä syksynä jättää väliin ne tavanomaiset suuruudenhullut puheet/kirjoitukset. Se olisikin uutta, ja pieni vaihtelu tunnetusti virkistää vanhassa harrastuksessa.

Laitetaan muistiin tuo 3:30, joka kuullostaa kyllä varsin realistiselta tavoitteelta.
Back to top

IP Logged
Teppo
Full Member

Reply #56 - 05.09.2005 at 15:11:59

Quote from Teppo on 24.08.2005 at 08:48:20:

Maraton: 3.05-3.10, jos oikein hyvin menee niin tasan 3.
Puolikas: alle 1.30. Koskaan en ole puolikasta täysillä menny. Parhaalta kokonaiselta väliaika on 1.38:37

Lisätään näitä tavotteita kun saatiin elämän ensimmäinen kymppi juostua:
10 km: 39 min
5 km: 18min 30s

Pitäs olla ainakin ihan saavutettavissa jos terveenä pysyy.
Back to top

IP Logged
Juoksija
Ex Member

Reply #57 - 05.09.2005 at 17:34:58

Vuoden 2006 tavoitteena olisi juosta 3 - 4 maratonia ja 2-3 lyhyempää juoksua 10 km - 25 km välillä.
Aikatavoite maratonilla 3:30
Puolimaratonilla 1:35 - 1:40
10 km  40:00
5 km 20:00
Siinäpä sitä on ensi vuodelle tavoiteltavaa yllinkyllin Shocked.
Back to top

IP Logged
JH
Full Member

Reply #58 - 05.09.2005 at 21:31:44

Ihan ensimmäisenä. Helsingin Jehuille eli Tepolle ja Sepolle pitäisi yrittää laittaa kampoihin kaikilla vapaavalintaisilla matkoilla 400m-Maraton Smiley  

Aikatavoitteina 2005-2006:

Maraton: Fiilispohjalta
Puolikas: 1:25
10 km: 38 min    
5 km: 18 min     (ennätys 2005: 19:54)
Cooper: 3500 m (ennätys 1991: 3300)
1500 m: 4:45
1000 m: 3:00
800m: 2:10        (15 v sitten: 2:02,27)
400m: 58 s         (15 v sitten: 54 s)

Nuo ihan lyhimmät menkööt, jos ovat mennäkseen ihan viihdenumeroina muun treenin ohella. Ihan lyhimpien matkojen ajat lienevät helpoin saavuttaa, mutta voihan se olle että ikä ja hitaat lenkit ovat vieneet viimeisenkin vauhdin askeleesta... Hauska kuitenkin kokeilla ihan mielenkiinnosta lyhempääkin matkaa.

Mitään isompaa määrää maksimikestävyys tai nopeustreenejä ei ole tarkoitus kuitenkaan treeniohjelmaan ottaa sotkemaan pidemmän matkan treeniä, vaan täällä luotetaan luontaiseen gasellimaiseen nopeuteen Smiley.

T Juha
Back to top

Sykereservi 36 - 188, AeK ~ 148, AnK ~ 173
Mara 3:18:54 - 157 , Puolikas ? - ?, Kymppi ? - ?, Vitonen 18.24 - 175, Cooper 3272 - 171
Email   IP Logged
ForrestG
Ex Member

Reply #59 - 06.09.2005 at 01:21:54

Tavoitteet kaudelle 2006 on juosta kymppi alle 32 min ja maratoni alle 2.30.00. Hieman lähdin kovilla tavoitteilla(epärealistisilla?). No täällä näistä tavoitteistani kerron, niin pakkohan niihin on täysillä pyrkiä. Muuten hävettää täällä notkua...

3. tavoite on vähentää oluen juontia  Tongue hieman
Back to top

IP Logged
Mensonge
God Member

Reply #60 - 06.09.2005 at 07:18:40

Tähtääkö ForrestG ihan SM-maratonille? Tuolla ajallahan olis jo mitalin syrjässä kiinni. Vai jossain nopeassa kaupunkirepäisyssäkö ajattelit vauhdit optimoida. Ite en tavoitteita laita ennen Budapestin noteerausta. Puolikkaalle tosin vois jo nyt laittaa parannuksen välille 1.18-1.19 ja kympillä jos lähentelis 35min rajaa. Maralla tavoite lienee 2.45, mutta katotaan se Buda ensin. Niin ja tiedä sitä, tuleeko noita kaikkia edes täysillä juostua ens kesänä. Mara toki, mutta muista matkoista en tiedä.
Back to top

IP Logged
jiivee
Full Member

On helpompi
matkustaa, kun
tietää minne on
menossa

Reply #61 - 06.09.2005 at 09:40:29

Joo, kattelin kanssa että ForrestG:llä on tavoitteen täyttyessä aika kova ranking Suomen listalla.

Tarkennetaan tähän nyt sitten omatkin tavoitteet ensi vuodelle.

Tähänastiset ennätykset:

5000m 18.00
10000m ?
Puolimaraton 1,18   (se tän kesän 1,15,30 olikin alimittainen, siis Humppilan puolimaraton)
Maraton 2,54

Ja ensi vuoden tavoitteet:

5000m 17.30
10 000m 36.00
Puolimaraton 1.19.59
Maraton 2.53

Nämä ovat mielestäni melko realistiset. Tavoitteena on myös kokeilla 1-2 triathlonkisaa kesällä 2006, joten kai se vähän vaikuttaa negatiivisesti myös juoksuvauhtiin... kun ottaa enemmän uintia ja pyöräilyä mukaan niin juoksumäärät laskevat varmasti. Kokonaismäärää ei ole enää varaa kasvattaa... Wink
Back to top

IP Logged
Angelique
YaBB Newbies
*

Reply #62 - 06.09.2005 at 10:24:09

Onko kenellään vielä tietoa milloin Helsinki City Run 2006 juostaan, entäs Naisten Kymppi Helsingissä? Näissä olisi tavoitteena juosta puoli mara alle 2h ja kymppi n. 50 min.
Back to top

IP Logged
Jamppa
Full Member

Kipu on tunne, kun
heikkous poistuu
kehosta

Reply #63 - 06.09.2005 at 10:55:03

Ensi vuonna tavoitteenani on parantaa maratonennätystä, eli juosta alle 2:59. Kulunut vuosi oli minulle kuitenkin ensimmäinen, jolloin harjoittelen ilman kuukausien talvitaukoa. Saa nähdä sitten mitä ensi talvi tuo tullessaan...

Maratonin tai maratonien lisäksi aion juosta ainakin yhden ultran. 100km debyyttiaikani (9:33) parantaminen houkuttelisi kovasti, mutta 24h kisassa olisi toisaalta mielenkiintoista haastetta. Homma selvinnee viimeistään silloin, kun ensi vuoden kisatarjonta on selvillä. En aio kuitenkaan harjoitella mitenkään erityisen ultrasuuntautuneesti.

Mielenkiintoista olisi myös juosta puolimaraton kilpailuna ensimmäistä kertaa elämässäni, sekä tietenkin 10km ja cooper. Lisäksi pyöräily, hiihto ja uinti on kivaa... uuups, aikani ei taidakaan riittää kaikkeen Roll Eyes
Back to top

Puolikas 1.26.36 Mara 2.59.50 100km 9.33.24
  IP Logged
J._Apila
Full Member

Reply #64 - 06.09.2005 at 11:12:10

Quote from J._Apila on 18.08.2005 at 20:36:16:

Kymppiä tulee varmaankin kokeiltua testijuoksuna, mutta tuskin senkään osalta mitään tavoitteita asetan. Ainakaan vielä....Tässäpä voisi olla tavoitteitani vuodelle 2006

- Kalevan kierros (puolikas):
- 12.2.2006   luistelu 20 km, maaliin
- 19.3.2006   hiihto  n. 35 km, maaliin
- 27.5.2006   1/2 maraton, maaliin
- 1.7.2006     soutu (olisikohan 30 km?), maaliin
No, tää soutu on suuri kysymysmerkki, kun ei ole venettä, millä soutaa
- 12.8.2006   pyöräily 60 km, maaliin
- 30.9.2006   suunnistus 12 km, maaliin

ja sitten ....

- 6.12.2006  Itsenäisyyspäivämaraton, maaliin

Noi Kalevan kierroksen puolikkaan matkat eivät sinänsä ole mitään mahdottoman pitkiä. Tosin eri lajeja ehtii treenata aika vähän aikaa enkä mä ole säännöllisesti treenannut näistä lajeista kuin tota juoksua kymmenkunta vuotta sitten. Tänä vuonna tuli muutaman kerran hiihdettyä, luistelu taisi tänä vuonna jäädä tuohon rullaluisteluun ja peri kertaa tytön kanssa jäällä pyörimiseen, juoksua yritän nyt kovasti aloitella, soutanut en ole kuin mökkisoutelua ja sitäkään en useampaan vuoteen, no pyöräillyt olen tänä vuonna aika paljon, tänä vuonna en ole suunnistanut kertaakaan, edellisen kerran yli 5 vuotta sitten.

Tuossa jäisi suunnistuksen ja maratonin välille aikaa n. 10 viikkoa eli treenata ehtisi 7-8 viikkoa täysipainoisesti maratonia varten. Toki pitkin vuotta tulisi juostua pari kertaa viikossa ja muuten kuntoiltua (yhteensä n. 4 kertaa/vko treenejä). Treenin pääpainon suunnittelin olevan aina tulevassa lajissa. Ehtisiköhän tuossa ajassa saada itsensä maratonkuntoon?

Tässä sairastelun lomassa tuli mietittyä, että onkohan tuossa Kalevan kierrokseen osallistumisessa mun osalta mitään järkeä, kun eri osalajien välissä on sen verran vähän aikaa harjoitella seuraavaa lajia... Ei jää oikein paljon varaa sairasteluihin taikka muihin harjoittelun esteisiin. Tässä jo mietin Kalevan kierroksen skippaamista ja keskittymistä tuohon juoksuharjoitteluun.  

No, silloin tavoitteeksi pitäisi ottaa maratooni ensi vuonna (Tukholma, HCM tai joku muu?). No, katsotaan nyt syksyn ja talven aikana, onko minusta juoksijaksi...
Back to top

IP Logged
Don Quijote
Junior Member
**

Treenaan ekalle
maratonilleni

Reply #65 - 06.09.2005 at 11:37:30

Pitkään olen miettinyt, vastaanko vielä tähän ketjuun ollenkaan, mutta rohkaistunpa minäkin lausumaan julki jo kauan mielessä pyörineen tavoitteen.

Eka maraton - aika alle 3:45.

No niin, nyt se on sitten tehty ja ei muuta kuin harjoittelemaan.
Back to top

En un lugar de la Mancha de cuyo nombre no quiero acordarme vivían un hidalgo...
* Cooper 2600m - 187 *
  IP Logged
Esko
YaBB Newbies
*

Reply #66 - 06.09.2005 at 20:45:10

Quote from M.Luusalo on 05.09.2005 at 14:43:31:

Hmmm... Pitääköhän tänä syksynä jättää väliin ne tavanomaiset suuruudenhullut puheet/kirjoitukset. Se olisikin uutta, ja pieni vaihtelu tunnetusti virkistää vanhassa harrastuksessa.

Laitetaan muistiin tuo 3:30, joka kuullostaa kyllä varsin realistiselta tavoitteelta.

Eikös tämä kuluva kausi ole jo ollut sinulla "vaihteluvuosi"? Melko onnistunutkin sellainen. Ainakin treenin ja tavoitteiden suhteen, uhoamisista en ole niin varma kun muistan vain ne edellisen kauden "hurjat puheet". Wink

Ei tuon aikatavoitteen pitäisi mitenkään erityisen kova olla, edellyttäen että sen edellytyksenä oleva treenaustavoite täyttyy. Se voikin olla paljon vaikeampi saavuttaa omilla motivaatiotasoilla, erityisesti kun tarkoituksena on jatkaa myös sitä 1-2 tunnin liki päivittäistä hyötypyöräilyä läpi vuoden, ja jotain muutakin uutta harrastetta on ollut mielessä.
Back to top

IP Logged
Maileri
Full Member

Reply #67 - 06.09.2005 at 21:06:21

Quote from M.Luusalo on 05.09.2005 at 14:43:31:

Älä suotta. Nyt kun sulla on alimatkoilta haettu selkeästi lisää vauhtia, niin mahdollisuudet on vaikka mihin. Ja jäihän se 35 vielä alittamatta... Wink

Eskon 3:30-projektin etenemistä tullaan varmuudella seuraamaan. Smiley
Back to top

IP Logged
Kaisa
Full Member

Reply #68 - 06.09.2005 at 21:10:05

Vuosi 2006 siintää jo silmissä vaikkei edellisestä ole vielä selvitty...  Smiley Minun tavoitteeni liikkuvat tuolla puolimaratonilla. Yhden olen juossut, aika 2.10, ja tuosta olisi tarkoitus tinkiä ensi vuonna semmoiset 15 minuuttia tai ainakin alle kahden tunnin. Meinaisi sitä, että 6 min/km kisavauhti pitäisi saada pudotettua semmoiseen 5.30-5.40 min/km. Tarkoitus on, että talven harjoittelun jälkeen kävisin esim. HCR:ssä katsomassa, millaisella vauhdilla mennään. Jos ei siihen ole vielä kehitystä tapahtunut, niin loppukesästä sitten uusi yritys.

Samaten olisi kiva ottaa lyhyemmille matkoille ajat, että voisi hieman seurata kehitystä siltäkin kantilta. Ja josko se cooperinkin sais joskus vetäsityä, niin tietäis vähän millä leuhkia  Grin Enimmäkseen kai tässä pitää tuota peruskuntoa harjoittaa, kun ei tuo kivijalka vielä ihan niin kestävä ole...  Roll Eyes Eli kilometrejä, kilometrejä! Mutta kuten aiemminkin olen uhonnut, maratonille en lähde ennen kuin optimaalinen vauhti on sitä luokkaa, että sitä voi juoksemiseksi sanoa. Autoton ja rikkinäisen pyörän omistaja saa muutenkin kävellä tarpeeksi...
Back to top

Mens sana in corpore sano.
  IP Logged
Esko
YaBB Newbies
*

Reply #69 - 06.09.2005 at 21:57:49

Sitä se teettää kun iltamyöhäisellä kirjoittelee, koko seuraavan harjoittelukauden saa katua... Wink

Taidan saman tien latoa tavoitteet muutaman muunkin tutun tietoon. Neljä enemmän tai vähemmän ylipainoista ja/tai polvivaivaista (ja juoksua ennen harrastamatonta) hyvää kaveria oli muutama viikko sitten päättänyt haastaa toisensa maratonille ensi kaudeksi. Tai yksi heistä oli päättänyt sellaisen suorittaa, ja hän sitten käytti kaverien heikon hetken tuopin ääressä hyväksi. Kaksi lisää jäi vielä empivälle kannalle. On kyllä sellainen sekalainen seurakunta, että hyvä kun haastoivat toisensa - itse en olisi uskaltanut edes ehdottaa ja moisesta haasteesta vastuuta ottaa! Sikäli kun kaikki vain keikan ensi vuonna suorittavat, niin lippistä pitää nostaa. Shocked

edit: P.S. Ja nyt kun olen teille maralle tähtääville jo tätäkin palstaa mainostanut, niin jos joku teistä lukee tämänkin viestin, oikein paljon tsemppiä vain tavoitteiden saavuttamiseen! Wink
Back to top

IP Logged
ForrestG
Ex Member

Reply #70 - 07.09.2005 at 09:31:39

Quote from Mensonge on 06.09.2005 at 07:18:40:
Tähtääkö ForrestG ihan SM-maratonille? Tuolla ajallahan olis jo mitalin syrjässä kiinni. Vai jossain nopeassa kaupunkirepäisyssäkö ajattelit vauhdit optimoida.

Kyllä varmaan tuota maraton aikaa joutuu jollain mahdollisimman nopealla reitillä yrittämään. Mutta SM-maratonilla tuskin siihen aikaan pystyy. Tietysti riippuu että missä SM:t juostaan. Tänään olisi ne P-karjalan ratakympin PM-kisat. jos päästävät radalle ilman lisenssiä. Toi torstain juoksu tuntuu vieläkin mahassa. Ei todennäköisesti hirveätä aikaa ole odoteltavissa.  

Kyllä noi tavoitteet hirvittävät itseä nyt, mutta mihinkään en pääse sikäli ei laita kovia tavoitteita. Olihan se ennen alle 2.50 alitus kova juttu...(lähes mahdoton)
Back to top

IP Logged
Mensonge
God Member

Reply #71 - 07.09.2005 at 10:04:56

Quote from ForrestG on 07.09.2005 at 09:31:39:

Kyllä varmaan tuota maraton aikaa joutuu jollain mahdollisimman nopealla reitillä yrittämään. Mutta SM-maratonilla tuskin siihen aikaan pystyy. Tietysti riippuu että missä SM:t juostaan. Tänään olisi ne P-karjalan ratakympin PM-kisat. jos päästävät radalle ilman lisenssiä. Toi torstain juoksu tuntuu vieläkin mahassa. Ei todennäköisesti hirveätä aikaa ole odoteltavissa.

Kyllä noi tavoitteet hirvittävät itseä nyt, mutta mihinkään en pääse sikäli ei laita kovia tavoitteita. Olihan se ennen alle 2.50 alitus kova juttu...(lähes mahdoton)

No eipä muuta kuin tsemppiä treeneihin ja rajojen tavoitteluun. Mulle tuo 2.50 on tällä hetkellä se kova juttu, mutta jos homma maistuu, niin joskus alle 2.40 olis ihan hyvä tavoite  Smiley
Back to top

IP Logged
ForrestG
Ex Member

Reply #72 - 07.09.2005 at 10:27:00

Quote from Mensonge on 07.09.2005 at 10:04:56:

No eipä muuta kuin tsemppiä treeneihin ja rajojen tavoitteluun. Mulle tuo 2.50 on tällä hetkellä se kova juttu, mutta jos homma maistuu, niin joskus alle 2.40 olis ihan hyvä tavoite  Smiley

Etkös sie ole juossu alle 2.50? Muistaakseni Tukholmassa...
Back to top

IP Logged
Lurkki
Full Member

Resting is very
important after
eating -M. Kosgei-

Reply #73 - 07.09.2005 at 10:49:18

Quote from ForrestG on 07.09.2005 at 09:31:39:

Kyllä varmaan tuota maraton aikaa joutuu jollain mahdollisimman nopealla reitillä yrittämään. Mutta SM-maratonilla tuskin siihen aikaan pystyy. Tietysti riippuu että missä SM:t juostaan.
Ensi vuonna SM-maraton on syksyllä Joutsenossa. Optimitilanne juosta hyvä aika, jos sen Suomessa aiot juosta.
Back to top

Email   IP Logged
J._Apila
Full Member

Reply #74 - 07.09.2005 at 11:29:41

Quote from J._Apila on 06.09.2005 at 11:12:10:

Tässä sairastelun lomassa tuli mietittyä, että onkohan tuossa Kalevan kierrokseen osallistumisessa mun osalta mitään järkeä, kun eri osalajien välissä on sen verran vähän aikaa harjoitella seuraavaa lajia... Ei jää oikein paljon varaa sairasteluihin taikka muihin harjoittelun esteisiin. Tässä jo mietin Kalevan kierroksen skippaamista ja keskittymistä tuohon juoksuharjoitteluun.

No, silloin tavoitteeksi pitäisi ottaa maratooni ensi vuonna (Tukholma, HCM tai joku muu?). No, katsotaan nyt syksyn ja talven aikana, onko minusta juoksijaksi...

Tänään sitten päätin ottaa tavoitteeksi Tukholman maratonin (oliko se nyt 3.6.2006). Loppusyksyllä totuttelen juoksuun kävely/juoksu lenkeillä ja oheisharjoittelulla. Marraskuun puolivälin jälkeen olisi tarkoitus sitten juosta kolme kertaa viikossa ( 1 pk-lyhyehkö, 1 pk-pitempi ja 1 vk-lenkki) ja siihen lisäksi yhtenä päivänä jotakin lihaskuntoharjoittelua. Ohjelman (rungon) olen laatinut jo kesäkuulle 2006 saakka. Nyt sitten jää nähtäväksi, miten hyvin pystyn sitä noudattamaan.
Back to top

IP Logged
Jimmy
Ex Member

Reply #75 - 07.09.2005 at 12:40:05

Eipä ole vielä varsinaisia tavoitteita ens kaudelle (ainakaan juoksun saralla)! Jotain sitä varmaan pitää keksiä... Ehkä puolikkaan parannus sinne 1:30 tuntumaan ja jos vielä maratonille innostuis lähteen... Sitten jossain välissä pitäs juosta kyllä kymppi alle 40 ja vitonen sitten ainakin alle 20.
Back to top

IP Logged
Kamis
YaBB Newbies
*

Reply #76 - 13.09.2005 at 11:01:29

Tavoite 2006 Hcm 2.59.59! Tänä vuonna meni eka yrittämällä 3.12.50.
Ikääkin on kertynyt jo 45v,jonkun verran on tultu ulkoiltua elämän varrella kilpailu mielessä lähinnä hiihto/suunnistus rintamalla

Ps.Forrestg on minun idoli ja lenkkikaveri!!
Back to top

Email   IP Logged
J_Nieminen
YaBB Newbies
*

Reply #77 - 13.09.2005 at 11:11:55

Maraton (Tukholma) läpi. Ja tänä vuonna vielä puolikas Vantaalla.
Back to top

Email   IP Logged
ForrestG
Ex Member

Reply #78 - 13.09.2005 at 11:30:12

Quote from Kamis on 13.09.2005 at 11:01:29:
Tavoite 2006 Hcm 2.59.59! Tänä vuonna meni eka yrittämällä 3.12.50.
Ikääkin on kertynyt jo 45v,jonkun verran on tultu ulkoiltua elämän varrella kilpailu mielessä lähinnä hiihto/suunnistus rintamalla

Ps.Forrestg on minun idoli ja lenkkikaveri!!

Hep Hep  

Heti rupeaa lenkillä jalka nousemaan kevyemmin, kun olen tälläinen NUORISO Grinidoli  Cool

Back to top

IP Logged
Simo
Junior Member
**

Tukholma 6598

Reply #79 - 13.09.2005 at 11:50:01

Tukholma 2006 alle 4 tuntia, tänä vuonna 4.22.
Back to top

IP Logged
Mark N.Y.
Junior Member
**

these boots are made
for walking

Reply #80 - 13.09.2005 at 20:42:17

Mara 3.05-3.15
Puolikas 1.25
Kymppi 37.00
Joku ultramatka ilman tiukkoja aikarajoja.
 Wink
Back to top

Marathon 3.22.46(-05) Puolimarathon 1.27.19(-05)
Kotirataultra 4.45.00(-05)Cooper 3285m(-05)
  IP Logged
eevee
Ex Member

Reply #81 - 13.09.2005 at 20:54:24

Mara 3.15
Puolikas 1.27

Back to top

IP Logged
perttu
Ex Member

Reply #82 - 13.09.2005 at 22:25:50

Tavoitteena on jo perinteiseen tapaan parantaa ennätystä kaikilla matkoilla joilla kilpaillaan. Triathlonilla kun ei ole kilpailtu niin sieltä koitetaan tulla hengissä maaliin. Mitään tarkkaa kilpailusuunnitelmaa ei ole vielä laadittu.
Back to top

IP Logged
juil
Ex Member

Reply #83 - 14.09.2005 at 20:39:53

Tavoitteita ensi kesälle kypsytellään jo parhaillaan. Keväällä asetin tavoitteeksi juosta ensimmäisen maratonin Tukholmassa 2006, mutta kun alkukesästä huomasi lenkin kulkevan jo tarpeeksi hyvin, asetin tavoitteeksi juosta HCM alle neljän tunnin. Tavoite toteutui, ja nyt kypsyttelen ajatusta 3.30 ajasta ensi kesänä.

Vielä ei kyllä takuuvarmasti uskalla lyödä tavoitetta lukkoon, koska hyppäys on vielä aika suuri. Tämän lisäksi maaliskuun loppuun ykkösprioriteetti on jääkiekossa, joten sen jälkeen jäisi kaksi kuukautta puhtaaseen juoksuharjoitteluun. Katsellaan miten PK-lenkki kulkee tammikuussa.
Back to top

IP Logged
JH
Full Member

Reply #84 - 16.09.2005 at 15:30:29

Meni tavoitteet uusiksi:

Aikatavoitteina 2005-2006:  

Maraton: 2:56:39  

Aikatavoite on naurettavuudessaan ennenkuulumaton, mutta jotain pitää keksi jotta jaksaa treenata talven mittaan säännöllisesti. Tasan kolmea tuntia en uskaltanut laittaa tavoitteeksi kun tuntuu että sen on hirmu vaikea saavuttaa. Ketään en tunne, joka olisi epäonnistunut juoksemaan alle 2:56:40, mutta liudan ikävästi päälle kolmen tunnin jääneitä tunnen.

T Juha
Back to top

Sykereservi 36 - 188, AeK ~ 148, AnK ~ 173
Mara 3:18:54 - 157 , Puolikas ? - ?, Kymppi ? - ?, Vitonen 18.24 - 175, Cooper 3272 - 171
Email   IP Logged
Snoerf
Full Member

Reply #85 - 17.09.2005 at 08:43:16

Ensi kaudelle aion ottaa kyllä tavoitteeksi käydä juoksemassa yhden puolikkaan ihan testimielellä. Aika saisi olla jotain 1.50 paikkeille tai alle ja voisi olla tyytyväinen. Tähän päälle maratoni(t), tavoitteena 3.55 alitus. Katotaan miten treenit sujuu talvella. Cheesy
Back to top

They just couldn't believe that somebody would do all that running for no particular reason. -Forrest Gump
  IP Logged
Mikkok
Full Member

Kohtuus kaikessa!

Reply #86 - 17.09.2005 at 16:18:16

Kyllä tuo 3 tunnin alitus maratonilla on sen verran kova juttu, että laitan sen vuoden 2006 tavoitteeksi. Olen vasta 50 vuotias  Smiley  joten kyllä se lähivuosina pitää alittua jos on alittuakseen.... Roll Eyes
Back to top

Email WWW   IP Logged
Riina
Junior Member
**

Reply #87 - 17.09.2005 at 18:01:10

En tiedä onko nää niinkään tulostavoitteita kuin ihan vaan tavoitteita.  

Kymppi alle tuntiin, puolikkaita mielellään pari ja parannus enkkaan ja maraton ihan loppu vuodesta. Ja sprintti-triatlon. Se vielä siihen päälle.  Grin

Riina
Back to top

IP Logged
Zen
Ex Member

Reply #88 - 17.09.2005 at 18:46:33

En ole varma vastasinko tähän jo aiemmin, mutta viimeaikojen sairastelut on saaneet tavoitteet siirtymään ensi viikon Berliinin maratonista ensi vuoteen. Tavoite ensi vuodelle on maraton alle neljään tuntiin, ja jos terveenä pysytään ja treenit sujuu niin uskon että jopa 3:30 voisi olla realistinen tavoite. Jotta ei kuitenkaan menisi tavoitteet liian tiukaksi, tyydytään siihen neljän tunnin alitukseen niin ei tule pettymystä, kaikki sitä suuremmat saavutukset olkoon yllätysbonuksia.
Back to top

IP Logged
P-R
YaBB Newbies
*

Reply #89 - 18.09.2005 at 09:59:57

Cooper yli 3000m. Nyt keräilen talven peruskuntoa ja kun radat alkaa sulaa niin alkaa vetotreenit ym
Back to top

« Last Edit: 18.09.2005 at 17:37:22 by P-R »  
  IP Logged
Pasi
Junior Member
**

The only way to
truly fail is to
stop trying

Reply #90 - 18.09.2005 at 16:59:47

Kuten esan kertoi, tekee hyvää kertoa tavoitteet julkisesti eikä peitellä niitä - rohkeesti vaan kaikki kortit peliin. Tavoitteet varmasti muuttuu tän ja ens vuoden mittaan, mutta ehkä jotain tähän suuntaan:
- satasella 9 tunnin alitus
- hakea kokemusta 24h -kisoista ja päästä mahd. lähelle 200km tulosta (eli saada jalat kestämään)
- osallistua 48h ja kuuden päivän juoksuun (ja päästä ne läpi, ettei joudu keskeyttämään ennen aikoja)
- Spartathlonin läpäisy, jos joudun tänä vuonna keskeyttämään

Siinäpä sitä kokeilemista ja tekemistä riittää, mutta rakastan haasteita yli kaiken. Tykkään pistää kunnon tavotteet, jotta pysyy motivaatio kunnossa. Ja voi olla että tulee reilusti takkiinkin ja äitiä ikävä, mutta jos kaikki tavoitteet saavuttaa heti niin eihän se sillon tunnu oikein miltään. Epäonnistumisista oon tähänkin asti oppinu eniten - niitä ei pidä pelätä. Jos en ois niitä tehny, ni polkisin vieläkin paikallaan samoissa lähtökuopissa kun 2003. Musta liika varovaisuus pysäyttää kehityksen. Ja haasteiden eteen pitää joutua urakoimaan oikein kunnolla.

"There is no such thing as an easy challenge."     Smiley
Back to top

Email   IP Logged
Mara.S
Junior Member
**

Etenemä 1.80 metriä
/ syke  (10 / 2005).

Reply #91 - 21.09.2005 at 09:44:02

Tavoitteena on nostaa kuntoa noin 10%, 3000m - puolimara alueella. Mittaan tavoitetta kahdella tavalla:
1. Nopeuden paraneminen. Etenen samalla sykkeellä nopeammin. (Syke-etenemä +10%)
2. Kestävyyden parantaminen. Pystyn juoksemaan 7km:n lenkin 3 kertaa peräkkäin samaa nopeutta ja samalla sykkeellä  kuin mitä tänä kesänä juoksin saman 7km:n lenkkin 2 kertaa peräkkäin. (Syke-etenemä molemmissa sama)
Back to top

Min 45, aerK ~139, anaK ~164, Max 179
  IP Logged
Ersa
YaBB Newbies
*

Reply #92 - 22.09.2005 at 15:47:36

Tavoitteena on saada ensi kesäksi juoksukunto pitkästä aikaa esiin. Tyytyväinen olisin jos 10 km:n km-vauhti olisi jotain 3.45-3.50 mikä tarkoittaisi sellaista 38 minuutin aikaa. Maratonia en varmaan uskalla koittaa, mutta puolikkaan ajattelin juosta ja aika saisi olla alle 1h30min.  

Maratoni on sitten enemmän vuoden 2007 heiniä....

Back to top

IP Logged
Artsi
Junior Member
**

Reply #93 - 23.09.2005 at 13:53:18

No laitetaanpas jotakin. Puolikas 1.17 alle ja mara 2.48. Mara pitäis juosta mielummin jo keväällä alle 2.50 niin pääsisi mukaan SM-kisoihin Joutsenossa syksyllä. Toivottavasti sitä harjoittelumotivaatiota nyt sitten löytyisi.
Back to top

IP Logged
nilkki
Ex Member

Reply #94 - 23.09.2005 at 18:04:13

No pistetään rima korkealle:
10km: 59.59
puolikas: 1.59.59
maraton: mitaleille  
terveet jalat ja selkä
paino ==> 79

Noista jos kaksi onnistuu, niin olen tyytyväinen.
Tänä vuonna ei lähelläkään Angry
Back to top

IP Logged
Juoksija83
Full Member

Reply #95 - 25.09.2005 at 19:17:50

Puolimaraton: Aika lähemmäs 1.50 (nyt ennätys ekalta puolikkaalta 1.58.53)
Maraton: Juosta yleensäkin maraton läpi.. aikatavoite vois olla vaikka alle 5h.

Lisäksi vähän tekisi mieli palata taas pm-kisoihin..ainakin maastoihin ja maanteille.. Ratajuoksusta en nyt vielä ainakaan tiedä. Pitää katsoa miten talvi sujuu...
Back to top

IP Logged
Markku
Full Member

Reply #96 - 30.09.2005 at 09:59:52

Tässä iässä mennään kropan ehdoilla.  
Jos saan selän kuntoon ja paksusuolen tulehdus pysyy lääkityksellä aisoissa niin se jo riittää aluksi.
Maratonin tai kaksi yritän juosta. Puolikkaan ennätystä kun saisi parannettua alle 1.40 niin aina paranee.

Back to top

sykereservi 40 - 190
Mara 3.28, Puolikas 1.42, Kymppi 38,47, Cooper 3400 m, pituutta 6.00, korkeutta 188 jne Wink
Email   IP Logged
nylkky
Ex Member

Reply #97 - 30.09.2005 at 12:48:19

Kahden v#turalleen menneen kesän jälkeen olisi tarkoitus päästä v. 2006 takaisin suunnilleen v. 2003 tasolle eli:

- 10k 0:49
- 1/2-mara 1:49
- mara 4:23

Tämä tietenkin edellyttää, että saan paikat kuntoon (viimeiset 5 viikkoa menneet kävellen/pyöräillen/uiden).

Ja sit 2007 mara alle 4 tunnin...

t. nylkky

Back to top

IP Logged
ForrestG
Ex Member

Reply #98 - 30.09.2005 at 15:25:03

Quote from Artsi on 23.09.2005 at 13:53:18:
No laitetaanpas jotakin. Puolikas 1.17 alle ja mara 2.48. Mara pitäis juosta mielummin jo keväällä alle 2.50 niin pääsisi mukaan SM-kisoihin Joutsenossa syksyllä. Toivottavasti sitä harjoittelumotivaatiota nyt sitten löytyisi.

Voisin ehkä antaa Artsi sulle yhden jos toisenkin vinkin motivaation kohottamiseksi, mut en viitsi täällä paljon niitä kertoa  Grin  - enää. Luultavasti kyllä sie ne tiedätkin.
Back to top

IP Logged
Mindy
Full Member

Reply #99 - 01.10.2005 at 12:25:34

Taisin jossain jo ohimennen mainitakin hurjan tulostavoitteen ensi kaudelle ; ½-mara about 2.00 aikaan  Smiley
Muistakaa kuitenkin että juoksua takana vasta n. 1 v.
Ja sanon heti että sitä ei ainakaan HCR:ssä tule mutta ehkä syksyn juoksuissa sitten.
Yritys on ainakin kova ja edellytyksenä tietenkin että paikat kestää harjoittelun täysipainoisesti.
Back to top

IP Logged
Kaisa
Full Member

Reply #100 - 01.10.2005 at 16:06:22

Quote from Mindy on 01.10.2005 at 12:25:34:
Taisin jossain jo ohimennen mainitakin hurjan tulostavoitteen ensi kaudelle ; ½-mara about 2.00 aikaan Smiley

Samansuuntaiset ovat tavoitteet täälläkin. Kuukausi takaperin puolikas meni aikaan 2.10, ja ensi vuonna tavoitellaan ykkösellä alkavaa tulosta. Tosin uskoisin voivani nipistää tuosta ajasta jopa vartin verran pois. Kaikki riippuu nyt siitä, miten täysipainoisesti saan harjoiteltua, jalat kun vähän oireilee...
Back to top

Mens sana in corpore sano.
  IP Logged
tanikutsi
Ex Member

Reply #101 - 03.10.2005 at 21:22:31

Huh huh. Mitähän siitä seuraa jos tänne tavoitteensa kaiken kansan nähtäväksi laittaa...voipi ensi vuonna joutua selittelemään sanomisiaan. No antaa nyt kuitenkin mennä.

- Alimatkoilla (kymppi yms) pystyä 3:50-3:55 vauhteihin (pitäis onnistua ainakin parissa kisassa)
- Puolimaraton 4 min/km= alle 1.25 (tää vaatii jo petrausta tämän vuotisesta ajasta 1.25.57)
- Maraton 4.15 min/km= alle 3.00 (tämän toteutuminen vaatii, että puolikkaan tavoite onnistuu helposti...)
Back to top

IP Logged
Mensonge
God Member

Reply #102 - 03.10.2005 at 23:47:32

Kausi pulkassa ja uusien tavoitteiden asettamisen aika. Puolikas 1.18, jos juoksen. Maratonilla seuraava rajapyykki eli 2.45. Kymppikin sais petraantua välille 35.00-35.30, mutta ei sen niin väliä.
Back to top

IP Logged
kojak
Ex Member

Reply #103 - 04.10.2005 at 07:12:20

Jos hiukan tihentäisi noita maraton- juoksuja (ettei seuraava ole tasaisen kaavan mukaan vasta vuonna 2021), ja juoksisi maran myös vuonna 2006; tavoitteena 2:45 alkava aika.
Back to top

IP Logged
Tappi
YaBB Newbies
*

Reply #104 - 04.10.2005 at 20:42:05

Jotain tavoitteita ensi vuodelle myös meikäläiseltäkin:

10 km: 55min
1/2    :  2.15
kokonainen alle 5 tuntia.

Noissa sitä onkin yrittämistä. Roll Eyes

Back to top

Email   IP Logged
Landor
Senior Member

Reply #105 - 04.10.2005 at 21:32:12

Quote from Landor on 15.08.2005 at 10:44:06:
Jep, 40 min kimppuun vaan! Itsellä tuo haamuraja on neljän sekunnin päässä Angry.

Itsellä on mieli vielä kovasti tässä kaudessa. Jos treeni sujuu niin Vantaalla pitäisi vielä yrittää maratonia, ennätystä olis kiva parantaa. Lokakuun voisi sitten pitää taukoa juoksemisesta ja parannella kauden haavat.  Mutta ensivuodellekin on suunnitelmia, Tukholmassa pitäisi juosta, ehkä 3:30 olisi mahdollisuuksien rajoissa. Muita kivoja haamurajojahan olis kympillä 40 min ja puolikkaalla 1:30.

Ensi vuoden tavoite on vielä hakusessa, mutta maraton lienee päämatka. Tuo 3:30 saatiin rikki jo tänä vuonna Vantaalla, joten jotain uutta pitäsi keksiä. Seuraava haamu vois kiikkua vaikka tossa 3:15 paikkeilla. Ainakin voisi kokeilla miltä tuon tavoitteen mukaiset treenivauhdit tuntuvat. Mutta edellytyksenä tuon 3:15 tavoittelulle on myös lähes 10 kg painon pudottaminen, silloin paino pitäisi pyöriä n. 80 kg paikkeilla. Nuo alimatkojen ajat tulevat jos ovat tullakseen ja jos ohjelmaan maksimaalisina sopivat.  

Tukholmaan ollaan siis menossa. Itse en erityisesti pidä ajatuksesta pitää tuota Tukholmaa päätavoitteena. Noi kevään ja kevätkesän juoksut tulevat turhan pian talven jälkeen. Jotenkin tuntuu, että vasta kun asfaltti pilkottaa niin treenaaminen alkaa jotenkin sujua. Itsekin haluaisin kovasti kilpailla "Suomen huonoin hellejuoksija" -tittelistä, jolloin kesän maratooneiltakaan ei paljoa voi odottaa, menee sään kanssa tuuripeliksi.  Vantaasta nyt ainakin jäi hyvä maku, jos ei muuta keksi niin ehkä sitten sinne. Katsellaan ja suunnitellaan...
Back to top

Email WWW   IP Logged
pietari
Ex Member

Reply #106 - 05.10.2005 at 06:40:09

Ensi kaudella tarkoituksena" juosta" sama "satsi" kuin tänäkin vuonna, eli HCR/puolikas ja sen aikaparannus,2:05 meni tänä vuonna.
Tota nyt on helppo parantaa koska lähdin ensikertalaisena "massan mukana".
Oli selkeä virhe lähteä liian takaa.Ensimmäisillä kilometreillä homma meni liki kävelyksi koska
porukkaa oli ihan liikaa kapeille rantakaduille! vasta tuolla Alppilan nurkilla pääsi juoksemaan.

Eli mikäli lähdette ekaa kertaa massajuoksuun jossa ei ole chippiajanottoa niin reilusti sinne keskiosaan juoksijoita lähdössä..

Laitetaan tohon nyt sitten vaikka 1.45 - 1.55 aikatavoitteeksi Roll Eyes

HCM on sitten se kesän "huippukohta" mutta siihen en kyllä uskalla mitään aikatavoitetta laittaa,yhden
maratonin kokemuksella.   Kokemattoman ei kannata lähteä "höntyilemään" vaan mennään tuntemusten mukaan ja koitetaan nyt nipistää jotain pois tuosta tänvuotisesta tuloksesta joka oli
4.40.58.  Ja tietty kunnon loppukiri Winkkun maalihan on ensi vuonna stadikalla.
Noihan on niin monesta tekijästä vielä kiinni..loukkaantumiset sun muut...
Päämotivaationi juoksemiseen on kumminki "sohvaperunahalvauksen" estäminen Wink
Back to top

IP Logged
3.40
Ex Member

Reply #107 - 05.10.2005 at 07:39:04

Ensi kaudelle tavoitteena on ensinnäkin selvitä suurin piirtein ehjänä kevääseen asti syksyn ja talven ylikuntoiluilta.

Tuloksellisesti ykkönen on tehdä 24 h-juoksussa selvä parannus tämänvuotiseen ensimmäiseen noteeraukseen 161 km. Olen päättänyt yrittää katsoa tulevina vuosina mihin minun rahkeet riittää tässä lajissa. Olen niin hidas että jopa satanen tuntuisi olevan minulle liikaa nopeusominaisuuksia vaativa matka. Sen tiedän että kestävyyspuolella kehittymisen varaa on tuntuvasti.

satasen ennätystä yritän parantaa myös, mutta siihen ei harjoittelu kuitenkaan tule olemaan ihan sellaista kuin pitäisi. Vauhtikestävyyttä ja nopeutta minun pitäisi keskittyä treenaamaan enemmän sitä ajatellen. Pannaan nyt kuitenkin tähän tuo 9.30 aika, jota yritän loppukesästä tai sykyllä, kunhan ensin olen saanut onnistuneen juokun tuossa 24:ssa. Jos ensimmäinen juoksu epäonnistuu jää satanen varmaankin juoksematta, ja syksyllä yritän uudellen kaksnelosta.

Back to top

IP Logged
Ketola
Junior Member
**

Mikä ei tapa se ei
tapa.

Reply #108 - 05.10.2005 at 11:18:03

Ensi kauden ensisijainen tavoite on saada juosta terveenä muutama täyssmaraton. Ja jos talvi ja kevät sujuu hyvin niin sitten maratonin aika lähemmäksi kolmea kuin neljää tuntia. Ja kymppi pitäisi päästä 40 minuuttiin. Ja puolikas alle 1.30. Ja mualimaa pitäis kiertää, auto vaihtaa ja akkakin löytää... Grin
Back to top

Email   IP Logged
taapertaja
Ex Member

Reply #109 - 05.10.2005 at 18:49:02

Jos paikat pysyy ehjinä olisi tarkoitus puristaa mara alle kolmen tunnin. Siinä sivussa pitäisi sitten pystyä parantamaan ennätyksiä muillakin matkoilla, heitetään vaikka puolikas 1.23 ja cooper 3500.  Harjoitusmäärissä ja -tehoissa on vielä reilusti kasvattamisen varaa. Lisäksi voisi välillä käydä urheilukentällä leikkimässä kenttälajien parissa.

Back to top

IP Logged
icecat
Ex Member

Reply #110 - 12.10.2005 at 22:30:41

Nyt on alkaneet suunnitelmat jo vähän hahmottua, eli ensin tonne Kuortaneen testiin ja sieltä saatuja tuloksia hyödyntäen treenin aloitus uutta kautta varten.

Tammikuussa 10km kisa hallissa ja sieltä saadaan selville 10km kisavauhti ja sen avulla toteuttamaan harjoitusohjelmaa, aatelin vähän tätä käyttää: http://www.coolrunning.com/engine/2/2_4/127.shtml, sopii siinä mielessä mulle hyvin ettei tarvi pitää ainuttakaan lepopäivää välttämättä Wink, tietty vähän hirvittää noi viimeisten pitkien lenkkien pituudet 28mailia ja 30mailia(melkein 50km), mutta mennään minkä jaksetaan.

Tolla mennään Tukholmaan ja sen jälkeen varmaan keskitytään Duathloniin, loppusyksystä vielä ykx maraton Tongue

Kaikki tämä tietty jos terveys (psyykkinen ja fyysinen, oma ja perheen) kestää moisen.  Niin ja tietty se paino pitää saada putoamaan  Smiley
Back to top

IP Logged
Junnu
Full Member

Reply #111 - 13.10.2005 at 08:58:20

Quote from Junnu on 24.08.2005 at 11:36:11:
Tavoitteena juosta eka maraton kaudella 2006, ehkä HCM 2006...

En ole kovin paljoa juossut aiemmin mutta muuten kyllä hyvässä kunnossa rullilla, fillarilla, hiihtämällä on tullut kuntoiltua, viime talvena Fischerit kulki reilut 700km, pääasiassa Paloheinässä.

Kesästä olen treenannut suunnilleen Sepon puolimaratonohjelman mukaisesti, hieman kovemmat harjoitusmäärät.
Tavoitteena 2h aika Vantaan puolikkaalla 2.10.05, harjoitusteni perusteella pitäis olla ihan realistinen tavoite.

Niin, muutetaas vähä suunnitelmia.
Hiihtäminen riippuu talven laadusta, mutta olis tavoitteena saada 1000km rikottua ensi talvena.
Eka puolikas on takana aikaan 1.46:55 ja siitä innostuneena ensi vuonna Oulun Terwamaratonille toukokuun lopulla ja lokakuussa Vantaan maraton.  
Ekalla tavoite selvitä maaliin, katsotaan sitten mitä toiselle laitetaan tavoitteeksi.
Jos pääsis alle neljän tunnin eli n. 5:30/km vauhdin sais pidettyä, niin olis hyvä...
Back to top

IP Logged
joukor
Ex Member

Reply #112 - 13.10.2005 at 20:37:52

Tukoholmaan..On ainakin maksettu jo tuo osallistuminen. Kuntopohjaa, joka toki oli jo lässähtänyt oli jonkinasteisen budo - yms. aktivietetin jäljiltä hiukka jäljellä,  koska kun aloittelin juoksemisen, jonkinlaisen tauon jälkeen keväällä 4 km lenkillä, ja meinasin puutua ihan tosissaan. painokin oli toki 84 ja mittaani 180 se oli ihan sopivasti liikaa.

Siitäpä sitten rauhallisest keskustelua kaverin kanssa käyden, päivä päivältä pidempiä lenkkejä. Sykkeet tuppas nousemaan, mutta silläkin uhalla lenkkeiltiin sinnikkäästi. Kesällä jo kulkikin kerta viikkoon sellainen 20 - 25 km + yksi 16 km ja pari kolme lyhyempää vetäisyä. Yllättävän nopeasti tuolle tasolle pääsi. mutta se on aivan varmasti yksilöllistä.

No niin, se tavoite on luonnollisesti parasta antaen ja koko rahan edestä nauttien alle 4 h. Tiksin puolikas kun meni yli odotusten ja se hieman kannustaa sekä antaa toivoa vielä paremmasta. Etenkin kun näin talvea kohden mentäessä on tuo juoksemisen filosofia hieman jo aennut, ja lenkkeilyyn on tullut ikäänkuin otetta.

Back to top

IP Logged
Junnu
Full Member

Reply #113 - 13.10.2005 at 20:48:42

Quote from joukor on 13.10.2005 at 20:37:52:
Tukoholmaan..On ainakin maksettu jo tuo osallistuminen. Kuntopohjaa, joka toki oli jo lässähtänyt oli jonkinasteisen budo - yms. aktivietetin jäljiltä hiukka jäljellä,  koska kun aloittelin juoksemisen, jonkinlaisen tauon jälkeen keväällä 4 km lenkillä, ja meinasin puutua ihan tosissaan. painokin oli toki 84 ja mittaani 180 se oli ihan sopivasti liikaa.

Siitäpä sitten rauhallisest keskustelua kaverin kanssa käyden, päivä päivältä pidempiä lenkkejä. Sykkeet tuppas nousemaan, mutta silläkin uhalla lenkkeiltiin sinnikkäästi. Kesällä jo kulkikin kerta viikkoon sellainen 20 - 25 km + yksi 16 km ja pari kolme lyhyempää vetäisyä. Yllättävän nopeasti tuolle tasolle pääsi. mutta se on aivan varmasti yksilöllistä.

No niin, se tavoite on luonnollisesti parasta antaen ja koko rahan edestä nauttien alle 4 h. Tiksin puolikas kun meni yli odotusten ja se hieman kannustaa sekä antaa toivoa vielä paremmasta. Etenkin kun näin talvea kohden mentäessä on tuo juoksemisen filosofia hieman jo aennut, ja lenkkeilyyn on tullut ikäänkuin otetta.

Joukorin kanssa myös hiihdämme talvella, vai mitä  Wink.

Back to top

IP Logged
joukor
Ex Member

Reply #114 - 13.10.2005 at 20:56:34

Joo, ja sit mä heräsin !
Back to top

IP Logged
Pantse
Full Member

Matka ei tapa vaan
vauhti :o)

Reply #115 - 13.10.2005 at 21:37:50

Tavoitteena ainakin puolikkaalla 1:40, ja jos maran juoksen niin maaliin kohtuullisessa ajassa. Vaikka taisinpa noita tavoitteita aikaisemmin jo kirjaillakin tänne. Noh...voihan ne tavoitteet aina muuttua ;o)
Back to top

Sykereservi 50- 187, 10 km 48:57 , 21,1 km 1:46:42, 42195 m -
  IP Logged
Peppi
YaBB Newbies
*

Reply #116 - 14.10.2005 at 11:46:49

tavoitteena ois juosta Tukholmassa maraton neljän tunnin pintaan (ensimmäinen ja ainut maratonaika HCM.ltä 2005 oli 4.40.)
Puolikaalla, jos sitten pääsisi alle kahden tunnin, viimeksi meni harmittavasta vajaa kaks minuuttia yli. Tärkeintä kuitenkin on, että juoksuinto säilyy ja että pääsee maratonilla maaliin asti, ja tietty että paikat pysyy ehjinä. tavoitteena myös, että saisi koko talven juostua joka viikko edes kerran...
Back to top

IP Logged
Lara
Ex Member

Reply #117 - 14.10.2005 at 12:26:58

Tavoitteet 2006 minulla on; puolikas juosta läpi, nimenomaan ilman käveleskelyjä. Läpi juostu ei minulle ihan riitä, senverran kunnianhimoa on selkärepussa, (vielä sitä enemmän kuin kuntoa), mutta täältä noustaan kyllä. Täytyy nyt yrittää hiissaata pohjat niin, että kestää keväällä kohotella vaikka sitä Smiley vauhtikuntoa.
Back to top

IP Logged
Kare_Eskola
YaBB Newbies
*

Reply #118 - 14.10.2005 at 13:13:43

Tavoitteena on saada jalat juoksukuntoon ja pitää ne siinä. Toissijainen tavoite on parantaa hieman tuloksia.

Puolimaraton 1:37
Maraton 3:55
Pirkan hiihto 6:00

Tällä hetkellä, kolmen kuukauden täydellisen mutta pakollisen juoksutauon jälkeen, näyttävät aika kaukaisilta nuo tavoitteet. Mutta ensimmäinen lumileiri odottaa jo joulukuun alussa...
Back to top

IP Logged
sirruo
Ex Member

Reply #119 - 14.10.2005 at 13:32:48

Tavoitteena HCR ensi toukokuussa ja vähän paremmalla ajalla kuin elokuussa mennyt eka puolikas. Ja "päätavoite" on sit toi HCM elokuussa. Mul vaan on vähän vaatimattomammat tavoitteet kuin muilla - päästä maaliin alle kuudessa tunnissa. Ts. voittaa ittensä. Ei tässä iässä enää tartte mitään hirmu kovia aikoja juosta. Tarpeeks, kun pääsee läpi, vai mitä?  Wink
Back to top

IP Logged
icecat
Ex Member

Reply #120 - 14.10.2005 at 14:31:20

Quote from sirruo on 14.10.2005 at 13:32:48:
Ei tässä iässä enää tartte mitään hirmu kovia aikoja juosta. Tarpeeks, kun pääsee läpi, vai mitä?  Wink

Noinhan ne kaikki ensin sanoo, mutta kohta pitäis jo päästä alle 3h   Grin
Back to top

IP Logged
mosku
Ex Member

Reply #121 - 14.10.2005 at 15:23:38

Noita teidän tavotteita lukiessani olen huomannut että lähes kaikki ootte tähän astiset tavoitteenne alittaneet ja reilusti. Onnittelut siitä. Varmasti taas vuoden päästä saadaan lukea monien tavotteiden onnistuneen ja vielä useiden minuuttien verran. Smiley Itekin laitoin reilu vuosi sitten tavoitteeksi, että vielä minäkin sen maran joskus, ja tässä sitä ollaan. Keväällä juoksin ensimmäisen puolikkaani ja vielä kaksi sen jälkeen ja sitten uskaltauduin täydelle ja kun se meni läpi niin nälkä kasvoi ja vielä piti toinenkin juosta. Ensi kesän tavoitteena on tietysi parantaa ennätystä kummallakin matkalla; jos puolikas menis 1.40 ja täys 3.50 niin siinä oliskin urakkaa. Minä jos kukaan voin sanoa ihan vilpittömästi, että TÄSSÄ IÄSSÄ kehitys ei tapahdu samalla tavoin kuin nuoremmilla.  Smiley Mutta kuitenkin olen sitä mieltä, että niin kauan kuin töppönen liikkuu, liikun minäkin ja tavoitteita täytyy olla . Smiley
Back to top

IP Logged
savolka
Ex Member

Reply #122 - 14.10.2005 at 16:31:00

Quote from savolka on 18.08.2005 at 19:34:13:

Ihan yleisellä tasolla tarkoituksena on jaksaa edellistä kesää paremmin, myös iltarasteilla. Eikä haittaa, vaikka suksikin kulkisi talvella livakkaammin.  Wink

Tällaisia tuli n. 2 kk sitten sepusteltua. Ensi kesän mara-tavoite on neljän tunnin survominen jäteastiaan. Eli 3:59. Kovasti saan kyllä tehdä töitä tuohon neljän tunnin alitukseen. Tuolle puolikkaan ajalle pitäisi myös tehdä jotain, 2h meni rikki jo... Yleisen tason ajatukset on samat edelleenkin. Mulle on jo varattu Salo-Jukolan Venlojen viestin ankkuriosuus, joten ei sinne viitsi ihan rapakuntoisena lähteä.
Back to top

IP Logged
Perti
YaBB Newbies
*

Reply #123 - 18.10.2005 at 07:43:57

Kai itsellänikin pitää tavoitteet asettaa, jotta motivaatio ensikaudelle säilyy.

Maraton alle 3:20
Kymppi 38 minuutin tuntumaan
Cooper päälle 3400 metriä

Ja tietenkin tavoitteena on järkevä treenaus, jotta säästyy isoimmilta sairastumisilta.
Back to top

Email   IP Logged
Pages: 1 
Send Topic Print Mark as Unread