Welcome, Guest. Please Login.
YaBB - Yet another Bulletin Board
22.09.2014 at 20:12:27
News: We've upgraded to YaBB 2!
Home Help Search Login

Pages: 1 ... 4 5 6 7 
Send Topic Print Mark as Unread
Pirkan hölkkä (Read 13570 times)
tanikutsi
Ex Member

Re: Pirkan hölkkä
Reply #75 - 02.10.2005 at 21:18:43

Quote from kaius on 30.09.2005 at 10:59:54:

Jep, mutta ei suoraan. ASCII-koodi on 248 ja näppikseltä saat sen esiin yhdistelmällä Alt + 248, eli Alt-näppäin pohjassa käpistelet lukeman 248. Näin: 36.8°.

http://www.lookuptables.com/

Joo, löytyy se 'aikaisemminkin' numerosta 167 eli Alt + 167. Smiley
Back to top

IP Logged
roadrunner
Ex Member

Reply #76 - 03.10.2005 at 08:54:29

Viimetipassa paikalle ja pyörähdys lähtövaatteen alla, seppolaiset jo kaikonneet, kauheella kiireellä pari lämmittely pyrähdystä, kamat kassiin ja autonlavalle, munaravia viivalle, PAM , ja matkaan...
Sykkeet aluksi 165 , ihan kuin olis käsijarru ollut päällä Huh Ei tuntunut kovinkaan irtonaiselta helppoudesta puhumattakaan...
Vauhti jotain 4.50? Sitten polkuosuuksilla letkassa vauhti hiipui ja sykkeet myös (olivat jo 173 kieppeillä) sykkeet nyt 167. Ajattelin sitten polkujen loputtua avata luukut Roll Eyes
Jess, polut loppu, paana auki... Mutta ei mitään, juokse poika juokse!!! ÄÄÄH ... embarrassed
Prrrkksaapas, Toi jehvetti tuli ohitettua ennen polkuja, eikun perään (paina,paina) Sykkeet sain nostetuksi takaisin normi 175 kieppeille ja juoksukin "avautu" uudelleen ,kaverista en ohi helpolla päässytkään joten jäin juttusille siihen rinnalle puuskuttamaan, oli suunnistus miehiä vaikka hiihtoseuraa edustikin (terkkuja Ramille)
Jutustelu piristi sen verran että loppu meni yllättävän hyvin.
Ensimmäinen kerta kun jaksoi herwoodin metsän mäissä iskeä. Lisä mausteena sain työkaverin kiinni 30.n kohdalla Cool ja samantien ohi ettei siihen jää roikkumaan(jäi kuitenkin) Olin löytänyt sisäisen kilpailijani !!! Grin
Vikalla kilometrillä se luisteluliiton kaveri painoi ohi (oisko joskus juoksijassa ollut siittä kuvia, Harri tais olla etunimi ?)
Maaliin omalla ennätyksellä 2.45.35, ei nyt ihan tavoitteeseen mutta ihan tyytyväinen muuten juoksuun.
 SmileyTästä on hyvä jatkaa Smiley

PS. Rutajärven jälkeen nilkka pyörähti, mutta ei juostessa haitannut ollenkaan, nyt kyllä särkee aikalailla.
 embarrassedEnnen rutista siinä kallion juurella itki tyttö, vissiin omaa nilkkaansa embarrassed Toivottavasti ei käynyt pahemmin, harmitti ihan toisen puolesta, onneksi sillä oli kaveri siinä mukana.

Edit: forerunneri oli kyllä ihan turistina mukana satelliitit pysy hyvin piilossa...

Back to top

IP Logged
T.A.
Full Member

Juoksu on kivaa...

Reply #77 - 03.10.2005 at 09:07:54

Quote from Holle on 02.10.2005 at 20:49:53:
Eli reittihän kulkee niin paljon metsän keskellä ettei GPS:ssään perustuvat mittarit pärjäile niillä poluilla.

Joo, tätä ei tultukaan ajatelleeksi.. Roll Eyes Joten eiköhän se reitti ole aika tarkaan mitattu  Tongue
Back to top

IP Logged
ptp
Ex Member

Reply #78 - 03.10.2005 at 09:19:33

Kerrotaan nyt sitten epäonnistumisesta vastapainoksi, kun niin moni tuntui onnistuneen juoksussaan. Minä lähdin ennätys mielessä tykittämään alusta heti 4.15 vauhtia. Noin 2.22.00 loppuaika kiilsi mielessä. vitosen kohdalla olin aikataulussa: 21.01. Kympin kohdalla armoton kello näytti 44.40, eli puolitoista minuuttia jäljessä. Sitten pian tulikin se kuuluisa noutaja. Onneksi tajusin tilanteen ja keskityin siitä eteenpäin vain sinnittelemään maaliin. Väkeä lappasi ohi ja mieli oli maassa. Lopussa hervannan mäet söi miestä todella pahasti. Loppuaika oli juuri ja juuri alle 2.35

En tiedä mikä vaivasi, jälkiviisaana voisin epäillä että kesän aikana kolmen viikon välein juostut 4 puolimaratonia veivät mehut miehestä. Viimeisin puolikas oli kolme viikkoa ennen pirkkaa. Juoksurutiinia on, hyvin pystyin katkenneenakin juoksemaan rennon oloisesti. Kauhean hengästynyt olin kokoajan, mikä suorastaan huvitti välillä itseäkin. Jalat olivat ok, mutta hengitin kuin höyryveturi.

Tuo Sepon Vantaan maratonin tulos on upea. Olisi mukava tietää kuinka vähällä harjoittelulla Seppo siihen pääsi. Odotan mielenkiinnolla sitä raporttia.
Back to top

IP Logged
Holle
Full Member

Positiivista
ajattelua jo
vuodesta 1961

Reply #79 - 03.10.2005 at 09:36:40

roadrunner kirjoitti:
Ennen rutista siinä kallion juurella itki tyttö, vissiin omaa nilkkaansa  Toivottavasti ei käynyt pahemmin, harmitti ihan toisen puolesta, onneksi sillä oli kaveri siinä mukana.

Samaa tyttöä oli kantamassa pari "gentlemannia" ensiapuun kun itse tulin kohdalle. Mielestäni tuo osoittaa hienoa herrasmieshenkeä kun "uhraa" oman juoksun ja auttaa toista hädässä. Smiley
Back to top

Sykereservi 42 - 194, AeK ~ 147, AnK ~ 173
Mara 3:55:39 - 163, Puolikas 1:43:06 - 171
  IP Logged
artturi
Ex Member

Reply #80 - 03.10.2005 at 09:48:28

Jos kokonaismatka oli Forerunnerin ja Polarin mukaan aika tarkasti 33 kilometriä, niin mitenkä oli kilometrien välitaulujen paikat? Mulla taisi mennä paras kilometri 3.23. Ja siitä parin kilometrin kuluttua samalla sykkeellä suurinpiirtein samanlaisessa maastossa kilometriaika 5.02. Ei oikein voi pitää paikkaansa. Kotioloissa olen parhaimmillan juossut kilometrin 3.35. Joten pitäsin hyvin epätodennäköisenä, että Pirkan hölkän reitilllä vois parantaa kilsan ennätystä tasasella tiepätkällä yli kymmenen sekunttia.
Back to top

IP Logged
Ilkka
YaBB Newbies
*

Reply #81 - 03.10.2005 at 12:18:01

Quote from Holle on 02.10.2005 at 21:01:21:
Itse itselleni vastaten...

Heti tuli mieleen Saana juoksu (525m) Wink

http://seponkotisivut.dreamhosters.com/cgi-bin/yabbs/YaBB.pl?num=1118385225

Kaksi kertaa olen nyt siellä Saanan vuorijuoksussa käynyt. Komeita kuviakin olisi tältä vuodelta. Pitäisi laittaa muutama niistä esille jonnekin, eli käytännössä kotisivuilleni, mutta on unohtunut. Ehkäpä tänään illalla.
Back to top

WWW Ilkka   IP Logged
ptp
Ex Member

Reply #82 - 04.10.2005 at 06:52:33

Katselin eilen illalla aikani kuluksi edellisien vuosien tuloksia Pirkan hölkästä. Nappasin käteeni vuoden 1995 tulokset, eli tasan kymmenen vuotta sitten juostu. Silloin osanottajia miesten sarjassa oli 465. Tänä vuonna oli 484 osanottajaa samassa sarjassa, joten tässä on hyvä vertailun paikka. Olin tänä vuonna ajalla 2.34.37 sijalla 56. Vuonna 1995 sillä ajalla olisi päässyt sijalle 90.

Varhaisin Pirkan tulosluettelo minulta löytyy vuodelta 1989. Silloin oli taso vielä kovempi. Täytyy toki huomata että osanottajia miesten sarjassa oli silloin hiukan enemmän eli 681. Silloin olisin tämän vuoden ajalla ollut sijalla 125. Tämän vuoden miesten sarjan voittaja olisi 1989 ollut sijalla 14.! Ja tämän vuoden viimeinen miesten sarjan palkittu eli 10. sijoittunut olisi 1989 ollut tylysti sijalla 40.! Taso on siis laskenut. Mielenkiintoista olisi nähdä 80-luvun alun tuloksia, silloin miesten sarjassa oli parhaillaan yli 1500 osanottajaa.
Back to top

IP Logged
T.A.
Full Member

Juoksu on kivaa...

Reply #83 - 04.10.2005 at 08:24:23

Quote from ptp on 04.10.2005 at 06:52:33:
Katselin eilen illalla aikani kuluksi edellisien vuosien tuloksia Pirkan hölkästä. Nappasin käteeni vuoden 1995 tulokset, eli tasan kymmenen vuotta sitten juostu. Silloin osanottajia miesten sarjassa oli 465. Tänä vuonna oli 484 osanottajaa samassa sarjassa, joten tässä on hyvä vertailun paikka. Olin tänä vuonna ajalla 2.34.37 sijalla 56. Vuonna 1995 sillä ajalla olisi päässyt sijalle 90.

Varhaisin Pirkan tulosluettelo minulta löytyy vuodelta 1989. Silloin oli taso vielä kovempi. Täytyy toki huomata että osanottajia miesten sarjassa oli silloin hiukan enemmän eli 681. Silloin olisin tämän vuoden ajalla ollut sijalla 125. Tämän vuoden miesten sarjan voittaja olisi 1989 ollut sijalla 14.! Ja tämän vuoden viimeinen miesten sarjan palkittu eli 10. sijoittunut olisi 1989 ollut tylysti sijalla 40.! Taso on siis laskenut. Mielenkiintoista olisi nähdä 80-luvun alun tuloksia, silloin miesten sarjassa oli parhaillaan yli 1500 osanottajaa.

Käsittääkseni vanhat Pirkan hölkän tulokset eivät ole vertailukelpoisia nykyisten kanssa, sillä reitti on muuttunut ainakin loppupään osalta. Voi olla, että olen väärässä, mutta näin vanhemmat Pirkan hölkän kävijät ovat muistelleet...  

Olisi mielenkiintoista kuulla, jos jollain täällä on kokemusta esimerkiksi 80-luvun hölkistä?
Back to top

IP Logged
ptp
Ex Member

Reply #84 - 04.10.2005 at 08:50:04

Minä olen juossut vuodesta 1984 jokaisen Pirkan hölkän, lukuunottamatta 1997 vuotta. Tulosluettelot näiltä "alkuvuosilta" olen pahus vieköön kadottanut. Muistaakseni reitti ei ole juurikaan muuttunut vuosien varrella. Suurin muutos on ehkä radan kunnossa. Erityisesti metsäpolut ovat huomattavasti paremmin juostavissa nykyään. 80-luvulla sai todella pomppia kivien ja juurakoiden yli. Kuvittelisin että nykyradalla päästäisiin parempiin aikoihin kuin 80-luvun alussa. Mutta ei sekään ole poissuljettua että nykyrata olisi hiukan pidempi.
Back to top

IP Logged
ptp
Ex Member

Reply #85 - 04.10.2005 at 08:52:15

Tarkennetaan nyt vielä että ihan alkuaikoina reitti oli erilainen, eikä siis vertailukelpoinen. Mutta 1984 se muistaakseni tuli jo nykyistä reittiä.
Back to top

IP Logged
hengenj
Ex Member

Reply #86 - 04.10.2005 at 08:56:33

80-luvun juoksija-lehdistä näkee selkeän eron tuloksissa nykyiseen. Silloin kotimaisilla maratoneilla oli 2.30 alittajia aikamoinen määrä (esim SM-kisoissa tulostaso ja osanottajamäärät olivat hurjia). Harrastajamäärät (ns. massat) olivat selvästi pienemmät, mutta tulokset huom. kovempia, varmasti Pirkassakin.

Olisko näiden V -alkuisten juoksijoiden esimerkki innoittanut  Wink
Back to top

IP Logged
T.A.
Full Member

Juoksu on kivaa...

Reply #87 - 04.10.2005 at 09:26:47

Quote from ptp on 04.10.2005 at 08:52:15:
Tarkennetaan nyt vielä että ihan alkuaikoina reitti oli erilainen, eikä siis vertailukelpoinen. Mutta 1984 se muistaakseni tuli jo nykyistä reittiä.

Näin varmaan onkin. Omat tuttuni, esim. oma isäni, joita olen aiheesta haastatellut juoksivat pääasiassa 70-luvulla ja 80-luvun alussa. Tämän jälkeen reitti on varmaankin sitten ollut sama kuin nykyisin. Täytyy vaan todeta, että on ennen menty kovaa... Smiley
Back to top

IP Logged
Holle
Full Member

Positiivista
ajattelua jo
vuodesta 1961

Reply #88 - 04.10.2005 at 09:32:17

Mä hankin muutama vuosi sitten historiikin (taisi olla 30v. juhlakirja) Pirkan hölkästä. Siitä kyllä löytyy lähes kaikki oleellinen mitä kisasta irtoaa. Reitti on jonkin verran muuttunut alkuvuosista mutta en tarkkaan muista miten paljon.

Teos on lainattavissa multa jos jotakuta kiinnostaa...

Tuloksista sen verran että olen samaa mieltä ptp:een kanssa että alaspäin on tultu... samahan koskee kaikkia muitakin kisoja (ratakisoja myöten)
Back to top

Sykereservi 42 - 194, AeK ~ 147, AnK ~ 173
Mara 3:55:39 - 163, Puolikas 1:43:06 - 171
  IP Logged
perttu
Ex Member

Reply #89 - 04.10.2005 at 17:01:49

Niin..hieman tämän aiheen sivusta, mutta kyllä tuo kestävyysjuoksun taso yleisesti  on onneton tässä maassa. Uskomatonta että 20-30 -luvuilla on tehty tuloksia, joilla pääsee aivan eliittiin vielä nykyäänkin. Kuitenkin aika paljon uutta valmennuksellista tietoa, parempia olosuhteita, välineitä ja huipuilla myös enemmän aikaa pitäs olla tarjolla. Taitaa olla niin, että ennen oli miähet rautaa... Olisiko tuo niin, että ennen juoksu oli jo varsin nuorella iällä huomattavasti yleisempi harrastus (koska muita lajeja ei ollut niin paljon tarjolla) niin sieltä putkahteli niitä huippujakin. Kuitenkin jo varsin nuorissa pitäisi olla laaja pohja, jotta huippuja voisi nousta, sillä tuota aerobista kapasiteettia ei voi enää nostaa kovin paljon myöhäisellä iällä? Vaikka kyllähän tarina kertoo että esim. Väätäinen aloitti kestävyysjuoksun varsin myöhäisellä iällä. Ota nyt tästä sitten selvä. Toki tunnustan rehellisesti itsekin olevani vielä aika paljon perässä noita Paavon ja kumppaneiden aikoja   Grin
Back to top

IP Logged
Pages: 1 ... 4 5 6 7 
Send Topic Print Mark as Unread