artturi
Ex Member
|
Eilen tuli postissa numerolappu juoksua varten, joten reilun viikon kuluttua sitä ollaan taas Tehtiksellä muutakin tekemässä kuin jalkapalloa katsomassa. Tän vuoden juoksut on menneet sen verran hyvin, että uusi oma Pirkan hölkän ennätys on tavoitteena. Edellinen on parin vuoden takaa 2.33.39, joten aika lähelle 2.30:tä olis tarkoitus juosta. Vauhdin jaosta sen verran, että alkumatkan maantie- ja pururataosuuksilla pääsee kyllä ohittelemaan, mutta poluilla on ohittaminen aika vaikeata. Ainakin siinä kuluu voimia turhaan. Näinollen olen yrittänyt aloittaa sen verran kovaa, että pääsisin polkuosuuksille oman tasoisten juoksijoiden joukossa. Poluilla on sitten vain tyydyttävä porukan vauhtiin. Eikä niitä polkuosuuksia kovin paljoa ole. Kilometritauluihin en ole oikein luottanut. Viime vuonna en ollut mukana, mutta edellisinä vuosina taulujen paikat metsäosuuksilla ovat olleet mielestäni hieman epätarkat. Ja varsinainen juoksuhan alkaa 26 kilometrin jälkeen. Jos siihen mennessä on jo antanut kaikkensa, niin loppu on aikalailla kävelyä; sen verran raskas loppu on. Itse sorruin liian kovaan alkuvauhtiin kahdella ekalla kerralla, mutta sen jälkeen olen osannut jakaa voimat hieman paremmin ja olen juossut myös lopun. Ja mikä antaakaan paremman fiiliksen juoksuun kuin se, että vikoilla kilometriellä muut tulevat selkä edellä vastaan.
|